Újabb négy, vezető beosztású munkatársától vált meg az amerikai Wells Fargo óriásbank. Az alkalmazottaknak a számlabotrány néven elhíresült bűnügy miatt kellett szedniük a sátrofájukat. Mint azt korábban megírtuk, a Wells Fargo olyan ösztönzési rendszert vezetett be, amely azokat az alkalmazottakat jutalmazta, akik minél több számlát nyitottak. 2011 és 2016 márciusa között, a lebukásig 5300 alkalmazottjuktól váltak meg, elsősorban gyengébb teljesítménymutatóik alapján. Ezzel viszont éppen arra ösztönözték a dolgozóikat, hogy a munkahelyük megőrzése és bónuszuk növelése érdekében tiltott útra tévedjenek, sorra nyissák a kamu bankszámlákat meglévő ügyfeleik nevére, azon forgalmat generáljanak, s bezsebeljék az ezek után járó pluszpénzeket.
A botrány óta a bank vezetése komoly vezéráldozatokat hozott, de valószínűleg ez kevés lesz, miután az első csoportos keresetet ugyanis már beadták a megkárosított ügyfelek Utah államban. Csalással, a magánszféra megsértésével, hanyag kezeléssel, szerződésszegéssel vádolják a bankot, kérik a tévesen felszámított díjak, az "érzelmi megrázkódtatással" járó károk és a jogi költségek megtérítését.
A független felügyelet is leszerepelt az ügyben, ugyanis több mint kétmillió „fantomszámla” egyszerűen fel sem tűnt nekik, ígyegy átlagos Wells Fargo ügyfél nevére hat bankszámla jutott. Az ügy végül a szaporodó foygasztóvédelmi panaszok miatt robbant ki, sokan ugyanis amiatt panaszkodtak, hogy hitelképességi besorolásuk romlott, „köszönhetően” a meghatalmazásuk nélkül nevükre írt kamu hitelkártyáknak.