BUX 43,457.58
+4.02%
BUMIX 3,956.67
+0.14%
CETOP20 2,013.3
+1.85%
OTP 10,465
+5.66%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.64%
+0.85%
+2.13%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,600
-1.23%
RABA 1,170
-0.85%
0.00%
+0.49%
+0.65%
+1.40%
OPUS 189.8
+0.53%
-1.60%
-0.12%
0.00%
+2.34%
OTT1 149.2
0.00%
+1.95%
MOL 2,842
+5.26%
+0.26%
ALTEO 2,360
-1.26%
0.00%
+0.20%
EHEP 1,770
+11.32%
+9.79%
+0.89%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.87%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.47%
-0.38%
+2.92%
+4.05%
-2.99%
+0.81%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,470
-7.22%
+0.44%
NAP 1,210
+1.68%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Kilép a kötvénypiacra a Volkswagen

Euróban denominált kötvényeket dob ma piacra a Volkswagen (VW), ami a forrásbevonás mellett jó eszköz lehet arra, hogy a társaság felmérje, mennyit változott a cégbe vetett befektetői bizalom az emissziós botrány 2015-ös kirobbanása óta. Piaci hírek szerint a német autógyártó kétéves változó, valamint négy-, hat és fél, valamint tízéves fix kamatozású kötvényt tervez értékesíteni, a keretösszegről azonban nem adtak ki tájékoztatót. A kibocsátást a Barclays, a BNP Paribas, a Citigroup, a Mizuho Securities, a CIB és az UniCredit bonyolítja le.

A piacon már korábban azt pletykálták, hogy a VW 10 milliárd euró körüli összeget készül bevonni, a Reuters azonban úgy értesült, hogy lejáratonként 750 millió és 1 milliárd euró közötti összegről, azaz 4-5 milliárd euróról lehet szó. Szakértők szerint a társaságnak nincs égető szüksége pénzre, hiszen 2015-ben nettó 24,5 milliárd, tavaly pedig 27,2 milliárd eurós likvid eszköze volt. A kibocsátás inkább csak visszatérés a korábbi megszokott üzletmenethez, mintsem akut forrásigény kielégítésére szolgál.

Az autógyártó gyakori kibocsátó volt a kötvénypiacon, az emissziós botrány miatt azonban megtört a befektetői bizalom, a részvények árfolyama zuhant, miközben a kötvénykockázati felár 220 bázisponttal ugrott hirtelen, és elérte a 259-es szintet. Az azóta eltelt időszakban mérséklődtek a kockázati felárak, nagyrészt az Európai Központi Bank vállalati kötvényvásárlási programjának köszönhetően, amelynek keretében a jegybank aktívan vette a VW-kötvényeket is. A 750 millió euró értékben kibocsátott, 2020 augusztusában lejáró, 0,75 százalékos kamatozású papírok tegnap már csak 37 bázispontos felárral forogtak. A piaci szereplők szerint ennek ellenére csak egy kisebb prémium mellett tudja majd vásárlásra bírni a befektetőket a társaság. A Volkswagen adósbesorolása sem segít a helyzeten, hiszen a Moody’snál és az S&P-nél is a leminősítésre utaló negatív kilátással szerepel a vállalat A3, illetve BBB plusz kategóriában. A tegnap tartott befektetői találkozón a Reuters szerint az is elhangzott, hogy a VW még idén visszatér az amerikai kötvénypiacra is.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek