Pénz- és tőkepiac

Szoftver áll az otthonról is nyitható bankszámla mögött

Forradalmi újdonságnak számít, hogy július 20-tól már személyes megjelenés nélkül is nyitható bankszámla az MKB-nál. A szoftvert fejlesztő magyar cég nagy multik elől szerezte meg a megbízást, és sikeres külföldi terjeszkedésbe kezdett.

Immár egy hete online is igényelhetnek számlát az MKB Bank ügyfelei anélkül, hogy bemennének egy bankfiókba. Korábban erre nem volt lehetőség, hiszen a pénzmosás elleni jogszabályok előírták a személyes ügyfél-azonosítást minden bankszámla megnyitásánál. Az, hogy minderre lehetőség nyílt, egy új technológiának köszönhető. Ennek a lényege, hogy az ügyfelek a bank internetes felületéről pár kattintással eljuthatnak az ügyintézőhöz, aki azonosítani is tudja a klienseket. Az ügyfélnek elegendő a számítógép vagy mobiltelefon kamerájába bemutatnia a személyi igazolványát és a lakcímkártyáját, az ott működő FaceKom szoftver pedig felismeri az igazolványokat, és beolvassa a rendszerbe az adatokat, amelyekkel meg lehet nyitni a számlát vagy lehetőség van egyéb szerződéseket kötni. A szerződést és egyéb tájékoztatókat az ügyfél e-mailben megkapja, és egy-két órán belül már hozzá is férhet a számlájához.

Óriási előrelépés ez az ügyintézés és az internetes bankolás világában

– mondja Bodnár Zsigmond, a FaceKom szoftvert fejlesztő TechTeamer Kft. ügyvezető igazgatója. A szoftver ötlete mindössze négy hónappal ezelőtt fogalmazódott meg, az MKB pedig másfél hónappal ezelőtt csapott le a megoldásra. Azóta sorra keresik a céget más pénzügyi és távközlési szolgáltatók is, köztük bankok, biztosítók és mobilcégek. Ez nem véletlen: a szolgáltatók sokat spórolnak azzal, ha nem kell fizikai kirendeltségeket, ügyfélszolgálatokat fenntartaniuk, mindezek mellett növelhetik értékesítésük hatékonyságát.

A statisztikákból kiderült, hogy a szoftver segítségével az ügyfelek mindössze tíz perc alatt képesek új szerződést kötni, és az első napokban háromszor több ügyfél nyitott bankszámlát, mint egy fizikai fiókban.

Az MKB tenderén a TechTeamer a rugalmasságának, a megbízható szoftverének és a gyors telepítésének köszönhetően vihette el a megbízást más, a piacon már ismert megoldásokkal szemben. A tender megnyerése után mindössze négy héttel már fel is állt a rendszer, és fogadta az ügyfeleket. Ebbe a rövid időbe nemcsak az fért bele, hogy a szoftvert feltelepítsék, de a bankbiztonsági ellenőrzések is lezajlottak, és mindent rendben találtak. A FaceKom rendszere nemcsak számlanyitásra jó, de ezen keresztül el lehet intézni az összes banki ügyfélszolgálaton vagy fiókban szokásos ügyet. Az operátorok teljes értékű telefonos ügyfélszolgálatot üzemeltetnek a rendszeren keresztül: kezelni tudják a bejövő és kimenő hívásokat, a rögzített videók és események visszanézhetők és elemezhetők, az ügyfeleknek pedig lehetőségük nyílik értékelni az operátorok munkáját, valamint a hívások minőségét. A FaceKom további előnye, hogy a már meglévő ügyfélszolgálati szoftvereket nem kell lecserélni, a TechTeamer könnyen integrálja a szoftvert az adott cég rendszereibe.

Ilyen szolgáltatásra persze nemcsak a magyarországi, de külföldi cégek is igényt tartanak, ezért a jövő a külföldi terjeszkedésé – mondja Bodnár Zsigmond. Jelenleg tárgyalásokat folytatnak három nagy európai bankkal, két tengerentúli biztosítóval és szakmai befektetőkkel.

Az MKB elégedett

„Kiemelten fontos volt számunkra, hogy a jogszabályok hatálybalépésének első napjától biztosítsuk az online számlanyitást. Ez a lehetőség korábban nem tapasztalt gyorsaságot és rugalmasságot garantál új ügyfeleinknek. Az online számlanyitás előkészítését és elindítását három hónap alatt sikeresen megvalósítottuk. Azon dolgozunk, hogy az MKB Bank termékei és szolgáltatásai a legnagyobb elégedettséget és ügyfélélményt biztosítsák ” – mondta Hetényi Márk, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettese. | VG

 

innováció internetes ügyfélszolgálat MKB bankszámla
Kapcsolódó cikkek