Pénz- és tőkepiac

Nem csak Floyd Mayweather, a CBS is kiütéssel győzött vasárnap

A mérkőzés csak látszólag szólt a sportról, inkább az üzleti érdekek domináltak.

Vasárnap hajnalban zajlott az évtized meccsének beharangozott Floyd Mayweather–Conor McGregor bokszmérkőzés, ahol egy eddig legyőzhetetlen, negyvenéves bokszoló és egy több súlycsoportban bajnok ketrecharcos csapott össze a boksz szabályai szerint. A mérkőzés csak látszólag szólt a sportról, inkább az üzleti érdekek domináltak. Ezt a szervezők sem titkolták, hisz a meccs éjszakáját The Money Fightnak nevezték el.

A közvetítést az USA-ban úgynevezett pay-per-view keretében lehetett megtekinteni, azaz a tv-nézők a szokásos havi előfizetési díjon felül különdíjat fizettek: a sima felbontásért közel 90, míg a HD-minőségért 100 dollárt. A közvetítés joga a CBS csoport tulajdonában álló Showtime Networksé volt, amely a szombati, Las Vegas-i éjszaka alatt közel 500 millió dollárt kaszálhatott. A rendezvény egészét tekintve a CBS még több bevételre tehetett szert, ugyanis ebben az összegben nincsenek benne a helyszíni jegyek, a fogyasztás és a fogadási díjak bevételei.

Összehasonlításként a CBS 2016-os árbevétele 13,2 milliárd dollár volt, így például a Mayweather–McGregor-meccs 2-3 százalékkal növelheti meg az adott év értékesítési számait. Ahogy az a számokon is látszik, az ilyen típusú események jelentős árbevételt jelenthetnek az amerikai live-streaming (élő adás internetes közvetítése és archiválása) szolgáltatóknak. Ilyen szolgáltatóból pedig bőven akad az amerikai piacon, hiszen a közeljövőben a CBS mellett a Disney tulajdonában álló ESPN, a Netflix, az Amazon vagy a nagyobb médiatársaságok – mint a Fox, a Comcast, illetve a Time Warner (HBO) és az AT&T – is megjelenhetnek hasonló szolgáltatással. Szakértők szerint a tévézés jövője a fizetős szolgáltatások optimalizálásában és megfelelő marketingjében rejlik, így bőven akad befektetési lehetőség a szektorban.

Netflix cbs Mayweather
Kapcsolódó cikkek