Pénz- és tőkepiac

Orosz tapasztalatok alapján újul meg az OTP netes szolgáltatása

Az OTP két éve indult oroszországi digitális bankjának máris százezer ügyfele van – mondta a Világgazdaságnak Andrej Kozljar, a Touch Bank vezérigazgatója az eTrends Expón.

Milyen ügyfélkört céloz meg a Touch Bank az orosz piacon?

Induláskor egy tehetősebb ügyfélkört próbáltunk megszólítani, azóta szélesebb szegmensek felé is nyitottunk. A digitális platform használatával az ügyfélnek nem kell bemennie a bankfiókba, a számlanyitási csomagot és a bankkártyát is futár viszi házhoz. Szolgáltatásainkkal először vidéki nagyvárosokban jelentünk meg, 2015 második felében már Szentpéterváron és Moszkvában is, mostanra több mint nyolcvan nagyvárosban vannak ügyfeleink.

Más országokban is vannak érdekeltségeik?

Brandünk egyre ismertebb Oroszországban, és alkalmas arra, hogy nemzetközi márkává váljon. Először azonban belföldön kell bizonyítanunk az üzleti modell sikerességét: hogy képesek vagyunk felépíteni egy bankot, ügyfeleket szerezni és bevételeket generálni. Startup cégként nagy eredmény az elért ötmilliárd rubeles (körülbelül 22 milliárd forintos) betétállomány, több mint százezer aktivált kártyánk és folyószámlánk van, az ügyfeleink többsége pedig folyamatosan használja a szolgáltatásunkat. Ám ez csak az első állomás, tovább kell nőnünk.

Forrás: MW

Hogyan különböztetik meg magukat az orosz piacon?

A digitális bankolásban vannak alapvető higiénés faktorok. Ilyen a könnyű, élményszerű regisztráció, a kényelmes szerződés, a folyamatos rendelkezésre állás. Az elmúlt két évben e képességeket – ügyfeleink visszajelzése alapján is – nagyon igényesre csiszoltuk. Értékajánlatunk nagy előnye a magas kamatozású, napi elszámolású látra szóló betét, az ügyfél által változtatható pénzvisszatérítési program a vásárlások után, az egyszerű hitelfelvételi lehetőség. Ügyfeleink egy hitelkeretet kapnak, és maguk döntik el, hogy személyi kölcsönként vagy hitelkártyaként használják. E megoldás más országokban is ritka, Oroszországban egyedülálló.

Milyen kiemelkedő termékeket kínálnak?

Kártyánkhoz ügyfeleink hozzácsatolhatják a más bankok által kibocsátott kártyáikat. Így nem kell vastag pénztárcát és több bankkártyát magukkal cipelniük. Előre meghatározhatják, hogy milyen típusú fizetőhelyen melyik kártyával fizetnek. Az A kártyával fizethetünk a kávéért, a B-vel az utazásokért, a C-vel az elektronikai termékekért és élelmiszerekért. Mindehhez elég az általunk kibocsátott plasztikot magukkal vinniük.

Milyen kapcsolata van a Touch Banknak az OTP Mobillal?

A kétféle szolgáltatás nem fedi egymást. Mivel mindketten az OTP csoport startupjai vagyunk, tapasztalatainkat természetesen megosztjuk, főleg a marketing és a technológia terén. Tapasztalatainknak és fejlesztéseinknek köszönhetően az OTP csoport internet- és mobilbank-szolgáltatásai hamarosan megújulnak.

Mennyire nyitott a társadalom a digitális bankolásra?

Az orosz ügyfelek nagyon nyitottak a változásokra, nem tartanak az innovatív megoldásoktól. Oroszországban a legmagasabb a digitális bankolók aránya, több sikeres és ígéretes digitális bank működik. A növekvő gazdaság és a szabályozói környezet is kedvez az újfajta megoldások terjedésének. Természetesen a 140 milliós piac is vonzó célpont. Ha az európai bankok nem figyelnek eléggé a keleti országokra, hamarosan lemaradhatnak az innovációban. Talán a PSD 2.-szabályozások felrázhatják a nyugati hitelintézetek megszokott életét.

OTP Oroszország digitális bankolás Touch Bank
Kapcsolódó cikkek