A Takatának újabb 3,3 millió légzsáknál kell kicserélnie a „robbanószerkezetet” – erről döntött az amerikai közlekedési felügyelet (NHTSA). Mint ismert, a japán légzsákgyártó ammónium-nitrátot használt a védőpárnák felfújásához, csakhogy a gáz szélsőségesen magas páratartalom és extrém hőmérséklet mellett hajlamos a normálisnál jóval gyorsabban és nagyobb energiával aktiválni a légzsákot, gyilkos repeszeket kitépve a műszerfalból. A selejtes légzsákok miatt világszerte bizonyítottan húszan haltak meg és 180-an sérültek meg súlyosan. A világ eddigi legnagyobb visszahívási akciójához ezúttal a 2009-ben, 2010-ben és 2013-ban gyártott Audik, Mercedesek, BMW-k, valamennyi japán márka, a Fordok, Fiatok, Jaguarok és Teslák csatlakoztak – írja az AP hírügynökség. Azt nem tudni, hogy a 3,3 millió légzsák hány autót jelent. Eddig csak Amerikában 19 autógyártó 42 millió járművébe beépített 69 millió inflátor cseréjét rendelték el. Ez egyébként meglehetősen vontatottan halad, de az NHTSA által szabott menetrend szerint három éven belül végezniük kell a szervizeknek a cserével. Tavaly őszig 43,1 millió inflátort hívtak vissza, ám csak 18,5 milliót javítottak meg, ami egyben jelzi a figyelmeztetett járműtulajdonosok hanyagságát is. A világ legnagyobb autópiacán, Kínában 37 gyártó 12 millió járművében kellett inflátort cserélni. A probléma súlyosságát mutatja, hogy a South China Morning Post szerint mindössze nyolc helyi gyártó nem vásárolt légzsákot az egykor a világpiac ötödét uraló Takatától.
A Miskolcon is gyáregységgel rendelkező Takata számára a visszahívási botrány a véget jelentette, a céget 1,57 milliárd dollárért felvásárolta a kínai kézben lévő, amerikai székhelyű Key Safety Systems, s ezzel a Takata mint márkanév hamarosan eltűnik a süllyesztőben. A cég részvényeit tavaly július 27-én ki is listázták a tokiói tőzsdéről. Maga a csereakció teljes költsége eléri a kilencmilliárd dollárt. Az ügyben büntetőeljárások sora van folyamatban, mivel a cég illetékesei a gyanú szerint szándékosan elhallgatták, milyen veszélyekkel jár az autósokra, ha a műszerfalba szerelt selejtes légzsák önállósítja magát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.