BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lehűtötte a kedélyeket a Heineken

A Heineken globális söreladásai az első negyedévben organikus alapon 4,3 százalékkal haladták meg az egy évvel ezelőtti szintet – jelentette be a világ második legnagyobb gyártója. Az újonnan megszerzett gyárak termelését is beleszámítva 14,8 százalékos volt a növekedés, ami 50,5 millió hektónyi eladott sört jelent. A cégcsoport konkrét értékeket csak az eredménysoron közölt, eszerint az adózott eredmény a tavalyi 293-ról 260 millió euróra esett vissza. Jean-Francois van Boxmeer elnök-vezérigazgató közleményében megerősítette cége idei évre várt forgalmi és nyereségkilátásait, szerinte a negyedéves adat szinkronban volt a várakozásaikkal. Véleményét nem osztották a Bloomberg elemzői, akik ennél sokkal jobb forgalmi adatokat vártak a Soproni révén Magyarországon is jelen lévő vállalattól. Ennek megfelelően a bejelentésre 3,6 százalékot zuhant az árfolyam az amszterdami tőzsdén.

A lanyhább keresletet az északi féltekén uralkodó hideggel és havas téllel magyarázták, ami nem kedvez a hűsítő ital fogyasztásának. Különösen Nyugat-Európára panaszkodtak, ahol a régiók közt egyedüliként mértek visszaesést, méghozzá 1,7 százalékosat. Itt a március végi húsvét megdobta ugyan a forgalmat, de nem annyira, hogy az év eleji zimankó miatti negatív hatásokat kompenzálni tudja. A magyar piac mellett Kelet-Európát, Afrikát és a Közel-Keletet is magába foglaló EMEA-régió 6,8 százalékos organikus forgalombővüléssel az eladások több mint ötödét adta, míg a legnagyobb, 11,3 százalékos plusz az Ázsia és Óceánia alkotta régiót fémjelezte, ahol a kínai Tiger márkával taroltak a hollandok. A globálisan terjesztett „csillagos” márkából, a Heinekenből 8,1 százalékkal adtak el többet, itt különösen az EMEA-régió jeleskedett 31 százalékos pluszteljesítménnyel, Nigériát, Oroszországot és Dél-Afrikát külön is megemlítik pozitív példaként.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.