A tavalyihoz hasonló erős év előtt áll a BMW, erre utalnak az első negyedéves friss számok: a bajor autógyártó 3,47 eurós egy részvényre eső nyereségről (EPS) számolt be, szemben a Bloomberg 3,08 eurós konszenzusával. A BMW a főbb eredménysorokon javítani tudott, egyedül az egy évvel korábbihoz képest 5,1 százalékkal zsugorodó, 22,69 milliárd eurós bevétellel nem lehet elégedett, de ezért elsősorban az euró erősödése okolható, különösen a rubelhez és a jüanhoz képest. A devizahatás éppúgy kellemetlenül érintette a BMW-t, mint a Volkswagent és Daimlert. A BMW mellett a Mini és a Rolls-Royce márkákat felvonultató csoport 3 százalékkal 604,6 ezerre növelte autóeladásait, s a különösen jól fogyó BMW 5-ös modellcsalád sikerének köszönhetően üzemi marzsa 9,4-ről az elemzői szemmel is tetszetős 9,7 százalékra emelkedett, azaz közel jár a célként belőtt 8–10 százalékos sáv felső határához. Az adózott nyereség 1,2 százalékkal 2,30 milliárd euróra nőtt, s ha így megy tovább, akkor az idén hétmilliárd euró feletti rekordprofittal zárhatnak. A BMW megerősítette üzleti évére szóló, a tavalyit enyhén meghaladó várakozásait, ugyanakkor figyelmeztetett a kedvezőtlen valutahatások további bevételcsonkító hatására, valamint a nyersanyagárak rohamos emelkedésére, ami éves szinten durván 600-800 millió eurós többletkiadást okoz. Harald Krüger vezérigazgató az eredmények értékelésekor kifejtette, hogy a prémiumkategória első helyének a visszaszerzése a céljuk a Mercedestől, ennek érdekében húsz új és felfrissített modellel jelentkeznek az idén, főként a magas haszonkulccsal jellemzett szegmensben. Lesz mit ledolgozni, hiszen a két márka közti különbség nőtt, a Mercedes az első negyedévet 6 százalékos növekedéssel, 564 ezer darabbal hozta, míg a BMW logót viselő gépkocsikból 517 ezer kelt el. A BMW kedvező gyorsjelentésére profitrealizálásba kezdtek a befektetők, 1,7 százalékkal lenyomva a március óta raliüzemmódban működő árfolyamot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.