BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A bővüléshez vonna be forrást a társaság

A Budapesti Értéktőzsdén jegyzett Altera Nyrt.-ben történő befolyásszerzéssel lép tőzsdére a Wallis csoport gépjármű-kereskedelmi és -szolgáltatói tevékenységet ellátó vállalatcsoportja. A tavalyi eredményekkel a következő évek növekedését alapozták meg – mondta lapunknak Müllner Zsolt, a Wallis Asset Management vezérigazgatója.

Mi a céljuk a tőzsdére lépéssel?

A Wallisnál mindig is stratégiai­ terület volt az autós szegmens. Az intenzív bővüléshez szükséges forrásokat a későbbiekben elsősorban a tőzsdén keresztül szeretnénk bevonni. Ez történhet részvény- vagy kötvénykibocsátással is, megtartva a már bevált banki finanszírozási módokat. A tőkepiaci finanszírozás területén már eddig is számos kedvező tapasztalatunk volt, hiszen a többségi tulajdonunkban lévő Alteo részvényei 2010 óta forognak a tőzsdén, míg a Wing az egyik legnagyobb kötvénykibocsátó. A most zajló tőzsdei tranzakcióval az Altera fő tulajdonosaivá válunk, a vételi ajánlat, majd az apport után számításaink szerint a hetedik legnagyobb cég leszünk a tőzsdén.

Az Altera felveheti a Wallis nevet?

Nincs még erre vonatkozó döntés, bár logikusnak tűnhet egy névváltás, hiszen a Wallis az autópiacon nagyon erős brand, ráadásul nem csak Magyarországon.

Mi a növekedésük alapja?

Huszonhat éves múltja van a Wallis autós tevékenységének, a válságból is megerősödve kerültünk ki. Nagy tapasztalatunk van disztribúcióban. A csoportunk által képviselt márkák közé tartozik a BMW, a Mini, az Isuzu, a Jaguar, a Land Rover, a Maserati, a Ssangyong és a Sixt Rent-a-car. Ez a piac is folyamatosan alakul, hiszen ma már több autógyár saját leányvállalatán keresztül, közvetlenül látja el az importőri feladatokat és tartja a kapcsolatot a márkakereskedőkkel. Mi a kettő közti nagyon speciális tudást igénylő kis szeletben is jelen vagyunk. Célunk, hogy az átalakuló autózásban továbbra is az élvonalban maradjunk, ezért folyamatosan figyeljük azokat az ipari trendeket, amelyek az autózás jövőjét meghatározzák. Ilyen az elektromos meghajtás, az önvezető autózás és az autómegosztás.

Milyen eredményeket értek el tavaly a börzére készülő cégek?

A négy vállalat 66,3 milliárd forintra növelte összesített árbevételét, ez 2016-hoz képest 97 százalékos növekedés. A látványos bővülést elsősorban a balkáni piacok megszerzésével értük el, a teljes bevételnek már 49 százaléka származott külföldről. Az üzemi eredményünk csaknem háromszorosára, 1,6 milliárdra, az adózott eredményünk pedig több mint négyszeresére, 1,8 milliárd forintra ugrott. Az árbevételhez a Wallis Automotive Europe (WAE) 36,9, a Wallis Motor Pest és Duna 27,2, a Wallis Autókölcsönző pedig 2,2 milliárd forinttal járult hozzá. Hosszú távon a meglevő piacok megtartása esetén nyilván nem ilyen nagy bevételnövekedési ütemmel számolunk, de továbbra is a piaci átlagok feletti bővülést tervezünk. Egy új piac vagy márka megszerzése hozhat látványos növekedést is, a finanszírozási forrást már a tőzsde is jelentheti a későbbiekben.

Melyik cégnek mi a tevékenysége?

A WAE 2016 második fél évében elnyerte a Jaguar és Land Rover járművek, alkatrészek exkluzív importőri jogát a balkáni régió hét országában. Ezek Albánia, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Szerbia, Szlovénia, Macedónia és Montenegró. Emellett itthon az Isuzu és a Ssangyong, Romániában pedig az utóbbi márka képviseletét is mi látjuk el. A WAE több mint hetven márkakereskedővel dolgozik együtt itthon és külföldön. A Wallis Motor Pest és Duna márkakereskedőként a BMW, a Mini és a Maserati márkák modelljeit forgalmazza. A Wallis Autó-

kölcsönző a Sixt Rent-a-car nem­zetközi hálózatának magyarországi tagjaként kínál autóbérlési szolgáltatásokat.

Mi alapozta meg a tavalyi eredményeket?

Több fejlesztésünk 2016 végére hozta meg gyümölcsét, ami teljes egészében a 2017-es számainkban jelent meg. Budapesten megnyílt új BMW-, Mini-kereskedésünk, és közel 12 százalékos növekedést hozott az eladott új személyautók tekintetében. A Balkánon is több országban piacra léptünk 2016-ban. Az egész térségben több mint tízszázalékos az autópiaci növekedés, mi e fölötti bővülést akarunk elérni. Ezekben az országokban nem volt jelentős múltja a Jaguar és a Land Rover márkáknak, amelyekre ráadásul az egyre jelentősebb vagyonos réteg ebben a régióban is státuszszimbólumként tekint.

Itthon a BMW-k hány százalékát adja el a Wallis?

Az összes magyarországi BMW-eladás mintegy 40 százalékát a Wallis márkakereskedések bonyolítják le. Az itt elért 13 százalékos árbevétel-növekedésünk megfelel a BMW tavalyi 13 százalékos bővülésének. Modellmixben is majdnem leképezzük a piacot, magasabb felszereltségű és kategóriájú modellből adunk el többet.

A használtautó-import milyen hatással van a Wallisra?

Ha ez a folyamat ellenőrzött formában történik, és nem a szürkegazdaságot erősíti, akkor az nálunk csak hozzáad az alkatrész-értékesítéshez és a márkaszerviz-tevékenységhez. Az újautó­-eladásban sem okoz gondot ez a jelenség, hiszen inkább nyolc-tíz éves autókat hoznak be. Mi a prémiumkategóriás piacon tervezünk erősebb pozíciót fogni.

Az autókölcsönzésben milyen trendek figyelhetők meg?

Ezt az ágazatot elsősorban a turizmus hajtja. A Sixt – mint elsősorban üzletiautó-kölcsönző – erős prémiumflottával van jelen a piacon. Nyáron 800-900, télen pedig néhány százzal kevesebb autó üzemel a flottában.

Milyen jövőbeni terveik vannak?

Újabb piacokra szeretnénk belépni, további kereskedések nyitását tervezzük, és újabb tevékenységek kiépítésének lehetőségét vizsgáljuk. A márkákkal való sikeres együttműködésre, az értékteremtésre, a hatékonyságra és az eredményességre helyezzük a hangsúlyt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.