A múlt héten a Generali és az UniCredit szerződést írt alá a bankbiztosítási együttműködésről. Mint azt Luciano Cirina, a Generali CEE Holding vezérigazgatója elmondta, a megállapodás révén – az új értékesítési csatornán túl – kizárólagosságot kaptak arra, hogy a hitel- és lízingtermékek mögé biztosításokat kínáljanak. Bár a megállapodás több államra – így Magyarországra is – érvényes, az olasz biztosítási csoport elsősorban Horvátországban és Romániában vár számottevő üzleti bővülést és profitemelkedést. (Az UniCredit hasonló, de más prioritásokat tartalmazó együttműködési megállapodást írt alá az Allianzzal is.)
Az elmúlt hetekben a Generali megvásárolta a szlovén Adriatic Slovenica biztosítót, míg Lengyelországban a Concordia biztosítók akvizíciójával bővítette régiós piaci részesedését.
Az idén év elején újonnan létrejött régióban, ahol a kelet-közép-európai országok mellett a nyugat-európai térségből visszatérő Ausztria, továbbá Oroszország kapott helyet, a magyar Generali a piac második legnagyobb társasága 14,7 százalékos részesedéssel. (Hazánkban három Generali-biztosító – a Generali, a Genertel és az EUB – működik.) A magyar piac a díjbevétel tekintetében – 307 millió eurós 2017-es eredményével – Ausztria, Csehország és Lengyelország után a negyedik legjelentősebb a régióban (7,3 százalékos részesedéssel és erős profittermelő képességgel). Magyarországon a cél Luciano Cirina szerint a piaci részesedés megőrzése és a saját értékesítési csatorna felkészítése az új generációk biztosítókkal szembeni elvárásaira: napirenden van a digitalizáció. A magyar érdekeltség sajátossága, hogy – a régió előttünk álló tagjaival ellentétben, ahol az életági bevétel a markáns – a honi Generalinál a díjbevételen lényegében egyenlően osztozik az élet- és a nem életág. Mindez nagymértékű bővülési potenciált sejtet a magyar érdekeltségnél a következő években.
Jól teljesít az „őspiac”
Az 1831-ben Triesztben alakult, majd a következő évben az Osztrák–Magyar Monarchia számos országában megjelenő, immár olasz központú biztosító több mint hatvan államban van jelen, s 57 millió ügyfelet szolgál ki. A kiindulást jelentő kelet-közép-európai régióban a biztosítócsoport díjbevétele tavaly 3,2 százalékkal, 3,6 milliárd euróra növekedett – a díjbevétel 40 százalékát Ausztria szállítja. Az adózás előtti eredmény
5,2 százalékkal, 315 millió euróra bővült.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.