Mire figyeljünk, ha azt akarjuk, hogy fizessen a biztosító?
Elázott falak, elázott ingóságok, megbontott tetők, beömlő vizek, gombásodás, penészesedés, ezek a leggyakoribb igények amivel az ügyfelek biztosítóikhoz fordulnak a mostanihoz hasonló időjárási eseményeket követően – olvasható a biztositas.hu közleményében.
Az oldal szerint a vihar, illetve a felhőszakadások miatt jelentenek be legtöbbször kárigényt, a biztosítók ezekben a káreseményekben jól teljesítenek, és a biztosítással rendelkező lakóingatlanok esetében – az esetek nagy számában – az ügyfelek megelégedésére gyorsan és korrekt módon rendezik a keletkezett károkat.

A biztositas.hu szerint a biztosítók általában 5 napon belül szemlézik meg a károkat, illetve hangsúlyozza, hogy
tilos a károsodott vagyontárgyakat (például az összetört tetőcserepeket, elázott dolgokat) kidobni.
A közlemény arra is felhívja a figyelmet, hogy nem szabad megfeledkezni arról, hogy ezen biztosított lakások mellett, még
több mint 1,2 millió lakóingatlan van biztosítás nélkül Magyarországon.
Tömeges kárbejelentések esetén az is előfordul, hogy a keletkezett kisebb összegű károkat a biztosító szakemberei meg sem szemlézik, csak telefonon egyeztetnek a károsultakkal a kártérítések (maximum néhány tízezer forintos) összegeiről és azonnal utalják is azokat.


