Diszkonthálózatot indít a Tesco
Cambridgeshire megye 9 ezer lakosú települése, Chatteris tegnap a brit kiskereskedelmi háború modern kori térképére is felkerült: itt adta át ugyanis első diszkontját az Európában piacvezető Tesco lánc. Az avató fényét emelte, hogy maga Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója mutatta be a sajtónak az üzletet, amely ma nyílik meg a nagyközönség előtt, s a Jack’s nevet viseli, emléket állítva a Tescót 99 évvel ezelőtt megalapító Jack Cohennek.
Az általa hirdetett „vegyél sokat, és add el olcsón” mottó azóta kikopott a Tesco mindennapi gyakorlatából,
és német diszkontláncok vették át, nem kevés borsot törve az utóbbi évtizedben elkényelmesedett Tesco vezetőinek orra alá.
Válaszul a hipermarketlánc a saját fegyverükkel próbálja megadásra kényszeríteni a Lidlt és az Aldit, amelyek az utóbbi öt évben megduplázták angliai forgalmukat, és 13,1 százalékot hasítottak ki a kiskereskedelem piaci tortájából. A Tesco az egész pályás letámadás helyett azonban megfontolt terjeszkedési taktikát hirdetett: Lewis elmondta,
a következő fél évben tíz-tizenöt egységet adnak át, közülük többet meglévő Tesco Metro üzleteik átalakításával hoznak létre.
Lesznek meglévő hipermarketeik közelében is Jack’sek, és zöldmezős beruházásokkal szűz területek meghódítására is készülnek.

A termékkört Lewis ígérete szerint a kiváló minőség, a lehető legalacsonyabb ár és helyi élelmiszerek jellemzik, utóbbiak 80 százalékát Nagy-Britanniában állítják elő. A diszkontok polcaira kerülő 2600 termékből 1800 saját márkás lesz, legtöbbjük a Jack’s nevét viseli majd – írja a The Guardian. Összehasonlításul:
egy Tesco hipermarketben csaknem 20 ezer termékkel várják a vásárlókat.
A német versenytársaktól való hangsúlyos megkülönböztetés látványjegyekben is észlelhető lesz: aki belép egy Jack’sbe, rögtön tudja, hogy otthon, Angliában van. A körülmények spártainak tűnnek, de a technológia a legmodernebb, a hagyományos pénztár és a nálunk is megszokott automata kassza mellett telefonos applikáció segítségével is azonosítani lehet a kosárba tett termékeket, meggyorsítva a fizetési folyamatot.
A Jack’set eddig titokzatosság lengte körül, a projekten dolgozóknak tilos volt bármilyen információt megosztaniuk a külvilággal, az épülő diszkontot is fóliákkal zárták el a kíváncsi szemek elől. A befektetők eközben csak spekulálhattak, hogy a Lidltől és az Alditól vásárlókat elcsábítani szándékozó Tesco nem követi-e a lefelé nyitás buktatóin már elhasalt honi riválisai példáját.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja


