Megvette a SET a Farmer-Mixet
A SET Group leányvállalata, a SET Goodwill and Enterprise Management a társaság korábban meghirdetett értékmegőrző programja értelmében augusztus 30-án megvásárolta a Farmer-Mix Takarmánygyártó-Szolgáltató és Forgalmazó Kft. 61 százalékos üzletrészét,
így többségi irányítást biztosító befolyásra tett szert.
A társaság közzététele szerint az üzletrész vételárának megfizetésére a Farmer-Mix Kft. sikeres cégátvilágítása után, de legfeljebb a szerződés aláírását követő húsz napon belül kerül sor.
Egy prémiumminőségű takarmányt gyártó cégről van szó, amelynek van egy kitűnő terméke, ám maga a vállalat átstrukturálásra szorul, s az ügyvezető, aki eddig irányította, épp nyugdíjba vonul – mondta el a Világgazdaság kérdésére Orbók Ádám, a SET Group stratégiai igazgatója. Hozzátette:
nem arról van szó, hogy azért olcsó a vállalat, mert elveszítette a piacait, hanem mert kiöregedtek az alapító tulajdonosok.
A mai világban olyan szerepet játszik az élelmiszeripar, mint korábban az olajipar, vagyis biztos és jövőbe mutató befektetés. A Farmer-Mix közepes cégnek számít, vagyis a nagyoknál rugalmasabb, de a kicsiknél jelentősebb a kapacitása – magyarázta a stratégiai igazgató.

A SET Group azt is közzétette, hogy leányvállalata know-how adásvételi szerződést kötött a takarmánytermeléshez kapcsolódó tudás és tapasztalat megszerzése céljából. A megvásárolt know-how-t a Farmer-Mix Kft. rendelkezésére kívánják bocsátani. A takarmánygyártó cég modernizációjához kapcsolódóan új kutatás-fejlesztési részleget hoznak létre.
A know-how adásvételi szerződéssel megszerzett tudást egy év alatt folyamatosan adják át a fejlesztésnél dolgozó új munkatársaknak.
A kutatási-fejlesztési részleg ezt az ismeretet a Farmer-Mix Kft. saját termékportfóliójának bővítésére, valamint bizonyos célpiacok egyedi receptúráinak kidolgozására kívánja használni.
Arról van szó – mondta a Világgazdaságnak a közzététel kapcsán Orbók –, hogy a Farmer-Mix piaca lényegében egyetlen termékre épült, de nem volt kiépített márkanév, és komolyabb marketingtevékenység sem. Egyetlen ember felhalmozott tudásáról van szó, s ennek átvételét jelenti a know-how vásárlás. Azért van egy évre szükség a tudás átadásához, mert eddig a fejlesztés is egyszemélyes volt, a felhasználók visszajelzéseit folyamatosan beépítették a termékbe. Ezt kell elsajátítania az új fejlesztőrészlegnek.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja


