Bajban a MediaMarkt
Egy hónapon belül másodszor figyelmezteti részvényeseit a Ceconomy várható nyereségének csökkenésére. Európa legnagyobb, tizenöt országban jelen lévő szórakoztatóelektronikai kereskedelmi lánca, a Media Markt és a Saturn hálózat tulajdonosa kedden jelezte, hogy a szeptemberrel zárult üzleti évében üzemi eredménye 630 millió euróra csökkent az előző évi 714 millióról. A múlt hónapban még a 680–710 milliós sávba várták az üzemi profitot, de onnan is kicsúsztak. A Ceconomy közleményében szokatlan magyarázattal állt elő: szerinte a forró nyár miatt sokkal kevesebben vásároltak elektromos berendezéseket, és a kütyük iránti kereslet is megcsappant. Az olimpia mellett a legnagyobb tévécsere-akciók időszakának számító futball-világbajnokság sem hozta lázba az embereket, igaz, a németek már a csoportkörben búcsúztak.
A Ceconomy éves jelentésére december közepéig kell várni, a tőzsde azonban már most büntetett, a cég árfolyama 4 százalékot zuhant. A kurzus az idén 63 százalékkal gyengült, ezt kihasználva a cég októberben részvény-visszavásárlási programot hirdetett. Az alapító, Erich Kellerhals tavaly karácsonyi halála után a Metro kereskedelmi óriás kettészakadásával létrejött Ceconomy meg akarta venni a család kisebbségi részvénycsomagját, de az örökösök augusztusban visszautasították az egymilliárd eurós ajánlatot.


