Pénz- és tőkepiac

Akciódús év végi hajrá az ügyfelekért

Idén is akcióznak a nyugdíjpénztárak és a biztosítók, hogy még több ügyfelet rávegyenek az év végi befizetésekre. Az adókedvezménynél azonban aligha van hatékonyabb ösztönző.

Számos ajándékkal és akcióval igyekeznek rávenni a nyugdíjpénztárak és a biztosítók az ügyfeleiket arra, hogy új szerződést kössenek, vagy a meglévő szerződésükbe több pénzt fizessenek be az év végén. A pénzügyi intézmények általában a maximálisan elérhető személyijövedelemadó-kedvezmény kihasználására buzdítanak,

amit nyugdíjpénztáraknál évi 750 ezer, nyugdíjbiztosításoknál évi 650 ezer forint befizetésével lehet elérni, ekkor jár a 20 százalékos, maximum 150 ezer, illetve 130 ezer forintos visszatérítés.

Tavaly nemritkán milliós értékű utazással vagy autónyereménnyel próbálták rávenni a biztosítók az ügyfeleket a szerződéskötésre vagy az eseti díjbefizetésre. Az eredmény azonban elmaradhatott a várakozásoktól, az idén ugyanis jóval szerényebbek az ajánlatok. Pedig a statisztikák szerint a nyugdíjbiztosításoknál is erősebb az év vége az év többi részénél, amiben szerepet játszhat az adóoptimalizálás.

Forrás: Shutterstock

Tavaly is az október–december közötti három hónap hozta a legtöbb pénzt, az akkor befolyt díjbevétel a Magyar Nemzeti Bank adatai szerint

megközelítette a 17,5 milliárd forintot, ez az éves teljes díjbevétel több mint 44 százaléka. Az egyszeri és eseti befizetések is megugrottak, az utolsó negyedévben 331 milliót tettek ki, ami az egész évinek a 40 százaléka volt, de nem tűnik kiugróan nagy összegnek.

Az ügyfelek döntő részét viszont valószínűleg nem a nyereményjátékok, hanem az értékesítők hozzák be.

Sok nagy biztosító honlapján most nem is találni akciós ajánlatot. A legértékesebb nyereményt, egy 500 ezer forintos álomutazást, a Generali hirdeti, ezt minimum 50 ezer forintos eseti vagy egyszeri befizetéssel lehet megnyerni. Az eseti befizetéseket az Uniqa is díjazza:

náluk iPadet lehet nyerni. Több biztosító inkább az újonnan szerződőket ajándékozza meg. A Groupamától kávéfőzőt vagy tévékészüléket, az Aegontól tévét vagy tabletet, a Posta Biztosítótól eBook-olvasót vagy mobiltöltőt kapnak az ügyfelek. Az Allianznál nyereményjáték van: a szerencsés új ügyfél utazási utalványhoz juthat hozzá.

A nyugdíjkasszáknál jóval sikeresebbek az év végi befizetést ösztönző akciók. Tavaly például az önkéntes nyugdíjpénztárakba egész évben nem egészen 92 milliárd forint egyéni tagdíj folyt be, ebből több mint negyvenmilliárd esett az utolsó negyedévre. Az adó-visszatérítés is rekordot döntött az idén júliusig, a 2017-es befizetések után csaknem 10,4 milliárd forintot utalt vissza a nyugdíjpénztári számlákra az állam.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

öngondoskodás nyugdíjbiztosítás nyugdíjpénztár
Kapcsolódó cikkek