A Ferrari közel 5 százalékkal, 278 millió euróra növelte adózás előtti eredményét a harmadik negyedévben az egy évvel korábbi időszakhoz képest. A Refinitiv elemzői konszenzusa 282 millióról szólt. A forgalom a bázisidőszakéhoz hasonlóan 838 millió eurón stagnált, szintén minimálisan elmaradva a várakozásoktól. Az értékesítési darabszám (2262) viszont 10,6 százalékkal nőtt, köszönhetően a nyolchengeres Portofino és a 12 hengeres 812 Superfast modell iránti fokozott keresletnek. A reméltnél gyengébb pénzügyi számok hatására 1,3 százalékkal gyengült a Ferrari részvényárfolyama.
A cég kényelmes helyzetbe navigálta magát azzal, hogy nem változtatott az idei üzleti évre kitűzött 1,1 milliárd eurós EBITDA-eredmény-várakozásán, ezt pedig a Reuters által idézett elemzők szerint egy szerényebb záró negyedévvel is teljesíteni tudja. A kissé csalódott befektetők azzal vigasztalódhattak, hogy a júliusban váratlanul elhunyt Ferrari-vezérigazgató, Sergio Marchionne erős alapokra helyezte a vállalatot, bár az utóbbi időszak robusztus növekedésének megismétlését nem lehet elvárni a társaságtól.
Mint ismert, a Fiat Chryslerről leválasztott és 2015 őszén tőzsdére vitt luxussportautó-gyártó piaci értékét Marchionne üzletpolitikájának végrehajtásával, elsősorban különleges, egyedi igényekre szabott modellek piacra dobásával sikerült megduplázni. A részvényesek jól fogadták a Marchionne örökébe lépő Louis Camilleri vezérigazgató szeptemberben ismertetett programját, amely 15 új modell – köztük városi terepjárók (SUV) és hibrid hajtású sportkocsik – gyártásával számol, s azzal, hogy 2022-ig az éves EBITDA értékét az 1,8–2 milliárd eurós sávba tudják feltornászni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.