A vártnál alacsonyabb bevétellel, de magasabb profittal zárta harmadik negyedévét az Adidas, amely a tavalyinál 8 százalékkal nagyobb, 5,87 milliárd eurós forgalomról számolt be gyorsjelentésében, s 19 százalékkal jobb, 656 millió eurós adózott eredménnyel zárta az időszakot. A menedzsment ugyanakkor az üzleti évre várt 10 százalékos forgalombővülést a stagnáló nyugat-európai eladásokra hivatkozva 8-9 százalék közöttire vette vissza. Ennél lényegesebb, hogy profitsoron az eddigi 1,62–1,68 milliárd euró közötti éves tervet 1,66–1,72 milliárd eurósra módosították. A piac az Adidas gyorsjelentését 2,3 százalékos árfolyamgyengüléssel fogadta – írja a Reuters.
A német sportszergyártó és a piacvezető Nike, úgy tűnik, térfelet cserélt: az Adidas a tengerentúlon, amerikai versenytársa pedig Európában növelte piaci részesedését a másik rovására. Az Adidas eladásai Észak-Amerikában 16, Ázsiában 15 százalékkal nőttek, miközben Európában az árfolyamhatástól szűrt forgalom 1 százalékkal mérséklődött. A cég élére 2016-ban kinevezett Kasper Rorsted eleve az amerikai és ázsiai forgalom bővítésére és a boltinál magasabb haszonkulccsal dolgozó online értékesítés felfuttatására építette stratégiáját, s ez eddig be is vált. Az online eladások 76 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, s ebben nagy szerepet játszott a szeptemberben piacra dobott, Kanye West (újabb művésznevén: Ye) rapper által tervezett Yeezy Boost cipőkollekció kiemelkedő sikere. Ugyanakkor a vezérigazgató önkritikus volt, amikor a friss divatirányzatokra adott lassú válaszát, az idejétmúlt, naftalinszagú kollekciók, márkák leváltásának halogatását, egyes termékek túlárazását korrigálandó hibaként említette.
A vezetőség az idén
8-9
százalékos forgalomemelkedést vár
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.