Tavaly csökkent az autókereskedők profitja a dízelbotrány miatt
A 2017-es 1,5 százalékról tavaly az 1,0 és 1,3 százalékos tartományba csökkent a német autókereskedők bevételarányos jövedelmezősége. Ez elsősorban a dízeljárművek csökkenő népszerűségével és az új modellek típusengedélyének akadozó kiadásával magyarázható. Közben az ágazat cégeinek árbevétele 2,6 százalékkal 179 milliárd euróra nőtt a ZDK szakmai képviseleti szervezet MTI által idézett adatai szerint. A 2018. szeptember elsejétől érvényes, a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP-szabvány miatt akadozó forgalomba helyezések erősen megviselték az autókereskedelmet. A korábbi, Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású dízelautók újraértékesítése is nehézségekbe ütközik. A kereskedőknél mintegy 190 ezer Euro 5-ös használt dízelautó van készleten.


