A 2017-es 1,5 százalékról tavaly az 1,0 és 1,3 százalékos tartományba csökkent a német autókereskedők bevételarányos jövedelmezősége. Ez elsősorban a dízeljárművek csökkenő népszerűségével és az új modellek típusengedélyének akadozó kiadásával magyarázható. Közben az ágazat cégeinek árbevétele 2,6 százalékkal 179 milliárd euróra nőtt a ZDK szakmai képviseleti szervezet MTI által idézett adatai szerint. A 2018. szeptember elsejétől érvényes, a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP-szabvány miatt akadozó forgalomba helyezések erősen megviselték az autókereskedelmet. A korábbi, Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású dízelautók újraértékesítése is nehézségekbe ütközik. A kereskedőknél mintegy 190 ezer Euro 5-ös használt dízelautó van készleten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.