BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vezérigazgató-váltás a Waberer’snél

Pénteki hatállyal lemondott a Waberer’s vezetője, Lajkó Ferenc. Utódja a DHL-től érkezik, és komoly tapasztalata van abban, hogyan kell talpra állítani egy veszteséges fuvarcéget.

Változás történt múlt pénteki hatállyal a Waberer’s vezérigazgatói székében: Lajkó Ferencet Robert Ziegler váltja. Lajkó tanácsadóként még hat hónapig segíti az új vezetőt. Ziegler a DHL Freight részlegétől érkezik a vállalathoz, ahol operatív igazgatóként dolgozott 2015-től, majd az Egyesült Királyság és a Benelux-régiók vezérigazgatójaként tette nyereségessé a veszteségesen működő brit egységet. Ezt megelőzően 17 éven át menedzsment-tanácsadóként dolgozott az egyik stratégiai tanácsadó vállalatnál, az A. T. Kearney-nél. Ez idő alatt számos szállítmányozási és logisztikai projektben vett részt, az A. T. Kearney szállítmányozással és infrastruktúrával foglalkozó részlegének vezetője lett, és ő alapította meg az A. T. Kearney közel-keleti irodáját Dubajban, ahol öt évet töltött.

Robert Ziegler azt tervezi, hogy folytatja a Waberer’s működési modelljének megkezdett átalakítását. Céljai közt szerepel a profittermelés a veszteséges negyedévek után, és a hálózat optimálisabb kihasználása. Gerard van Kesteren, az igazgatóság elnöke azzal indokolta Ziegler kinevezését, hogy korábban kiváló eredményeket ért el a működés hatékonyságának javításában, a változások bevezetésében és cégek teljesítményének növelésében. Lajkó Ferenc, aki 2016

augusztusa óta vezérigazgatóként egy stabilizációs időszakon vezette át a társaságot, most úgy döntött, új kihívásokat keres.

A Waberer’s tavaly, az első kilenc hónapban 2,6 millió euró nettó veszteséget termelt (igaz, egy egyszeri, 1,8 millió eurós tétel is rontotta az eredményt) a 2017 első három negyedévi 15,4 millió eurós profit után. Tette mindezt úgy, hogy az árbevétele 10 százalékkal nőtt 2018-ban, az operatív eredmény (EBIT) viszont 73 százalékkal 6,7 millió euróra zuhant. A problémát főleg az okozta, hogy a Waberer’s üzemanyagköltségei 2018-ban mintegy 15 százalékkal emelkedtek, ám a nemzetközi szegmensben a tarifáit csak 5–7 százalékkal tudta növelni. Ráadásul az áremelés miatt a kamionok kihasználtsága is visszaesett ebben az időszakban.

Az üzemanyagár-változást a Waberer’s egy-hat hónap csúszással tudja érvényesíteni a megrendelőinél. Jó hír, hogy a negyedik negyedévben a speditőrcég fő költségeleme, az üzemanyag ára csökkent. A gázolaj tonnánkénti ára az árutőzsdén az októberi 700 dolláros szintről december végére 500 alá esett, igaz, a januárt valamivel magasabban, 571,25 dollár tonnánkénti áron zárta.

Robert Zieglernek a veszteséges cég nyereségessé tétele mellett a szállítmányozási piac uniós újraszabályozásának kérdésével is szembe kell néznie, ám a mobilitási csomag végső szavazása átcsúszhat a következő uniós ciklusra. Elfogadása esetén a régiós fuvarozók – köztük a Waberer’s – jelentős extra költségterhekkel szembesülnek. A tervezett módosítások közül a legfontosabb kötelezné a szállítmányozókat, hogy a sofőrjeiket annak az országnak a bérei szerint fizessék, ahol (jellemzően Nyugat-Európában) dolgoznak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.