BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A BMW profitja tíz százalékkal eshet

A befektetők számára a profitmarzs csökkenése az igazán rossz hír, ez az eddigi 8-10 százalék után 6-8 százalék lehet, azaz a marzs az ötödével szűkül.

A BMW árfolyama 5 százalék felett mínuszban is járt tegnap, miután a bajor autó­gyártó profitfigyelmeztetést tett közzé. Idén több mint 10 százalékkal csökkenő adózás előtti eredményre számítanak, miközben 12 milliárd eurós költségcsökkentési tervet indítanak. A piacot a profitvárakozás csökkentése nem, de a mérete annál inkább meglepte.

A BMW nyeresége tavaly 17 százalékkal 7,21 milliárd euróra csökkent az előző évhez képest. Az adózás előtti eredmény 8,1 százalékkal mérséklődött, és 9,82 milliárd eurót tett ki, az árbevétel 0,8 százalékkal esett, és 97,48 milliárd euró lett. Az autóeladások 1,1 százalékkal, 2,49 millióra nőttek. Ezen belül a BMW márka 1,8, a Rolls-Royce 22,2 százalékkal emelkedett, miközben a Mini 2,8 százalékkal csökkent. BMW motorkerékpárból 0,9 százalékkal többet, 165,6 ezret adtak át a vevőknek.

„Tavaly szeptember óta 17 százalékkal esett a BMW árfolyama, a márka kicsit elkésett az elektromos autók fejlesztésének területén. Az Egyesült Államokban világosan látszik, hogy az alsó középkategóriában a hagyományos meghajtású modellek eladása annyival csökken, amennyi a Tesla Model3 értékesítse. A német versenytársak is előrébb vannak, az Audi e-tron és a Mercedes-Benz EQC modell már készen áll, a BMW-nek azonban nincs tisztán elektromos hajtású modellje” – mondta a Világgazdaságnak Nagy Bertalan, a Concorde privátbanki üzletfejlesztési igazgatója. Szerinte a tavalyi év elég jól sikerült a BMW-nél, de a kereskedelmi háború hatásai meg az elektromos autókkal és az önvezető járművek fejlesztésével kapcsolatos költségek megjósolhatatlan nagyságú összeget emészthetnek fel. „A befektetőknek a profitmarzs csökkenése az igazán rossz hír, ez az eddigi 8-10 százalékról 6-8 százalékra csökkenhet, vagyis a marzs az ötödével szűkül. Az eladások a kereskedelmi háborús feszültségek esetleges oldódása után növekedhetnek, de az autógyártók idei árfolyamai várhatóan nagy volatilitást mutatnak majd” – húzta alá Nagy Bertalan.

„Több helyen is gondokkal néznek szembe az autógyártók. Az eladások az Egyesült Államokban 2017-ben voltak a csúcson, azóta csökkennek. Európában hullámzó adatokat látunk, de Kínában is csökken az utóbbi hónapokban. Az ázsiai országban áprilistól csökken a feldolgozóipari áfa, aminek hatására a gyártók – köztük a nagy világmárkák közös vállalatai is – olcsóbban adják majd a modelljeiket. Nem tudni, hogy az autóeladások csökkenéséből mennyi írható az emiatt késleltetett vásárlások és mennyi a kínai gazdasági lassulás számlájára. A második negyedév végére tisztulhat a kép” – mondta Nagy András, az Erste elemzője.

A Peugeot család holdingtársaságának, a PSA-ban 12 százalékban tulajdonos FFP-nek az elnöke nemrég az Opelt is birtokló Peugeot-Citroen PSA és a Fiat Chrysler (FCA) közeledésének lehetőségéről beszélt. Ennek hatására kedden 5,8 százalékkal lőtt ki az FCA és 2,6 százalékkal a PSA árfolyama. Korábban már Carlos Tavares, a PSA konszern vezetője is jelezte, hogy készek együttműködni az FCA, a General Motors vagy a Jaguar Land Rover cégek egyikével, közös platformot, hajtásláncot és töltési rendszert dolgozhatnak ki.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.