A Nike 9,6 milliárd dolláros harmadik negyedéves bevétele megfelelt az elemzők előrejelzésének, 68 dollárcentes egy részvényre jutó nyeresége pedig 3 centtel meg is verte a várakozásokat. Jóllehet a megelőző év azonos időszakában 9 milliárd dollár alatti forgalom mellett még 921 millió dolláros veszteséget termelt a vállalat, mégis csalódást okozott az amerikai sportszergyártó gyorsjelentése, mivel kulcstermékének, a Converse tornacipőnek az értékesítése 2 százalékkal 463 millió dollárra csökkent. Ezt a menedzsment az észak-amerikai és európai eladások visszaesésével magyarázta. A társaság teljes árbevétele jóval erőteljesebben bővült a feltörekvő piacokon, mint a fejlett országokban. Kínában 26 százalékkal, Latin-Amerikában pedig 14 százalékkal nőtt, míg Észak-Amerikában az Adidas és az Under Armour által támasztott verseny következményeként csupán 7 százalékos növekedést produkált. Jó hír viszont, hogy a vállalat online eladásai 36 százalékkal gyarapodtak. Emellett egymás után nyitják saját márkaboltjaikat a tengerentúlon. New York belvárosában nemrég adták át új, high-tech üzletüket, és most tesztelnek egy kisebb boltot Los Angelesben. A vállalat a közvetlen értékesítési csatornák fejlesztése mellett az innovációra is nagy hangsúlyt helyez. Most dobták piacra például az Air Max 720-as edzőcipőt és az Epic React Flyknit 2 futócipőt. Az aktívan sportoló nők is a cég célkeresztjébe kerültek, rövidesen jóganadrágokat és sportmelltartókat kezdenek értékesíteni részükre. A céget felfedező hölgy vásárlókat az iparági szakértők a Nike legígéretesebb piaci szegmensének tartják. Randal Konik, a Jefferies elemzője messze jobbnak látja a Nike kínálatát az Adidasénál, s szerinte ez a részvényárfolyamon is meg fog látszani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.