BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A feltörekvő piacokon tarol a Nike

A Nike 9,6 milliárd dolláros harmadik negyedéves bevétele megfelelt az elemzők előrejelzésének, 68 dollárcentes egy részvényre jutó nyeresége pedig 3 centtel meg is verte a várakozásokat. Jóllehet a megelőző év azonos időszakában 9 milliárd dollár alatti forgalom mellett még 921 millió dolláros veszteséget termelt a vállalat, mégis csalódást okozott az amerikai sportszergyártó gyorsjelentése, mivel kulcstermékének, a Converse tornacipőnek az értékesítése 2 százalékkal 463 millió dollárra csökkent. Ezt a menedzsment az észak-amerikai és európai eladások visszaesésével magyarázta. A társaság teljes árbevétele jóval erőteljesebben bővült a feltörekvő piacokon, mint a fejlett országokban. Kínában 26 százalékkal, Latin-Amerikában pedig 14 százalékkal nőtt, míg Észak-Amerikában az Adidas és az Under Armour által támasztott verseny következményeként csupán 7 százalékos növekedést produkált. Jó hír viszont, hogy a vállalat online eladásai 36 százalékkal gyarapodtak. Emellett egymás után nyitják saját márkaboltjaikat a tengerentúlon. New York belvárosában nemrég adták át új, high-tech üzletüket, és most tesztelnek egy kisebb boltot Los Angelesben. A vállalat a közvetlen értékesítési csatornák fejlesztése mellett az innovációra is nagy hangsúlyt helyez. Most dobták piacra például az Air Max 720-as edzőcipőt és az Epic React Flyknit 2 futócipőt. Az aktívan sportoló nők is a cég célkeresztjébe kerültek, rövidesen jóganadrágokat és sportmelltartókat kezdenek értékesíteni részükre. A céget felfedező hölgy vásárlókat az iparági szakértők a Nike legígéretesebb piaci szegmensének tartják. Randal Konik, a Jefferies elemzője messze jobbnak látja a Nike kínálatát az Adidasénál, s szerinte ez a részvényárfolyamon is meg fog látszani.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.