Több szereplő is mondja, hogy erősödni fog az európai verseny, a konszolidáció következményeként alig néhány légitársaság maradhat
Cinkotai Norbert,
a KBC Equitas
vezető elemzője
Nem lesz egyszerű a légitársaságoknak a következő időszak, több problémával is meg kell majd küzdeniük az amerikai
és az európai vállalatoknak, bár a gazdasági helyzet azért segíti a turizmust. Talán az egyik legnagyobb gond a repülőgépek megbízhatóságával kapcsolatos – erről jöttek rossz hírek az utóbbi időben –, és a fogyasztói bizalom is gyengülhetett. A másik az olajárak szintje, erre sok hatásuk nincs a légitársaságoknak. Ettől függetlenül maradhat a növekedés az utasforgalomban, és a fapadosok térnyerése is folytatódhat.
Az európai piacon érdekesség, hogy több szereplő is hangoztatja: erősödni fog a verseny, a konszolidáció következményeként pedig alig néhány – öt-hat – légitársaság maradhat. Emiatt csődökre, összeolvadásokra, felvásárlásokra kerülhet majd sor, de a magyar hátterű Wizz Air vélhetően jó helyzetben van ahhoz, hogy sikeres lehessen a következő időszakban. A cég üzleti profilja erős, a költségszint alacsony, ami versenyelőnyt és nagyobb flexibilitást jelenthet, és egyre nagyobbra hízik, ami szintén jó előjel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.