11 1000 karakteres interjú képpel, kiemeléssel 3/4
Több szereplő is mondja, hogy erősödni fog az európai verseny, a konszolidáció következményeként alig néhány légitársaság maradhat
Cinkotai Norbert,
a KBC Equitas
vezető elemzője
Nem lesz egyszerű a légitársaságoknak a következő időszak, több problémával is meg kell majd küzdeniük az amerikai
és az európai vállalatoknak, bár a gazdasági helyzet azért segíti a turizmust. Talán az egyik legnagyobb gond a repülőgépek megbízhatóságával kapcsolatos – erről jöttek rossz hírek az utóbbi időben –, és a fogyasztói bizalom is gyengülhetett. A másik az olajárak szintje, erre sok hatásuk nincs a légitársaságoknak. Ettől függetlenül maradhat a növekedés az utasforgalomban, és a fapadosok térnyerése is folytatódhat.
Az európai piacon érdekesség, hogy több szereplő is hangoztatja: erősödni fog a verseny, a konszolidáció következményeként pedig alig néhány – öt-hat – légitársaság maradhat. Emiatt csődökre, összeolvadásokra, felvásárlásokra kerülhet majd sor, de a magyar hátterű Wizz Air vélhetően jó helyzetben van ahhoz, hogy sikeres lehessen a következő időszakban. A cég üzleti profilja erős, a költségszint alacsony, ami versenyelőnyt és nagyobb flexibilitást jelenthet, és egyre nagyobbra hízik, ami szintén jó előjel.


