11 1000 karakteres interjú képpel, kiemeléssel 4/4
A légitársaságok érezhetően gyengülő kereslettel szembesülnek, miközben a befektetők kockázatkerülése drámaian emelkedik
Peter Garnry,
a Saxo Bank vezető
részvénypiaci
stratégája
A világgazdaság a lehetséges kibocsátási szint alatt növekszik, és további lassulásra számítunk. Ebben a helyzetben a légitársaságok érezhetően gyengülő kereslettel szembesülnek, miközben a befektetők kockázatkerülése drámaian megnő. A mostani krízis például a Norwegian számára a lehető legrosszabbkor jön. Már 2018-ban felhívtuk a figyelmet a fapados társaságra, akkor, amikor a British Airways anyavállalata, az IAG kisebbségi részesedést vásárolt benne. Ma is érvényes, hogy a Norwegian gazdálkodása továbbra is romlik, és a magas hitelállománya miatt a stressz jeleit mutatja. A hitelállomány aránya kulcsfontosságú a Norwegian értékelésében. Január 29-én a vállalat 3 milliárd norvég korona friss forrást vont be speciális részesedési opció formájában, ami a 4 milliárd koronás piaci értékéhez képest nagynak látszik, de eltörpül a majdnem 93 milliárd koronás teljes hitelállományhoz képest. Ezek után érthető, hogy idén februárban a Norwegian egyéves csődkockázati mutatója miért ugrott rekordmagasra, olyan szintre, ahol gyakran már önmagukat erősítő folyamatok indulnak el.


