A légitársaságok érezhetően gyengülő kereslettel szembesülnek, miközben a befektetők kockázatkerülése drámaian emelkedik
Peter Garnry,
a Saxo Bank vezető
részvénypiaci
stratégája
A világgazdaság a lehetséges kibocsátási szint alatt növekszik, és további lassulásra számítunk. Ebben a helyzetben a légitársaságok érezhetően gyengülő kereslettel szembesülnek, miközben a befektetők kockázatkerülése drámaian megnő. A mostani krízis például a Norwegian számára a lehető legrosszabbkor jön. Már 2018-ban felhívtuk a figyelmet a fapados társaságra, akkor, amikor a British Airways anyavállalata, az IAG kisebbségi részesedést vásárolt benne. Ma is érvényes, hogy a Norwegian gazdálkodása továbbra is romlik, és a magas hitelállománya miatt a stressz jeleit mutatja. A hitelállomány aránya kulcsfontosságú a Norwegian értékelésében. Január 29-én a vállalat 3 milliárd norvég korona friss forrást vont be speciális részesedési opció formájában, ami a 4 milliárd koronás piaci értékéhez képest nagynak látszik, de eltörpül a majdnem 93 milliárd koronás teljes hitelállományhoz képest. Ezek után érthető, hogy idén februárban a Norwegian egyéves csődkockázati mutatója miért ugrott rekordmagasra, olyan szintre, ahol gyakran már önmagukat erősítő folyamatok indulnak el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.