BUX 52,169.8
-0.34%
BUMIX 4,272.85
-0.82%
CETOP20 2,447.09
-1.80%
OTP 17,300
-2.20%
KPACK 8,500
+2.41%
0.00%
0.00%
0.00%
-4.59%
ZWACK 16,700
+1.21%
0.00%
ANY 1,555
+0.32%
RABA 1,350
-1.46%
-0.20%
-0.59%
-0.59%
-0.80%
-0.90%
-2.91%
+0.48%
-3.45%
+1.38%
OTT1 149.2
0.00%
-1.29%
MOL 2,684
+1.21%
+1.16%
ALTEO 2,270
-2.16%
+2.61%
-0.40%
EHEP 1,695
+3.04%
+1.27%
-0.60%
MKB 1,972
0.00%
-1.67%
-0.71%
0.00%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
+1.89%
0.00%
-4.91%
-2.07%
-1.24%
NUTEX 15.08
-2.46%
GOPD 12,000
-6.25%
OXOTH 4,574
+0.04%
-1.85%
NAP 1,160
-34.83%
0.00%
-4.76%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Eltörölhetik a kerozin adómentességét

A befektetők nem tulajdonítottak nagy jelentőséget a légi közlekedésben használt kerozin adómentességének esetleges eltörléséről szóló jelentésnek.

Nem váltott ki élénk árfolyam-reakciót a légitársaságok részvénypiacán annak a tanulmánynak a kiszivárogtatása, amely szerint az Európai Bizottság (EB) akár már jövőre eltörölné a kerozin adómentességét.

A EuroNews azt írta, hogy az EB 1000 liter kerozinra 330 eurónyi adót tervez kivetni. A kalkulációk szerint ez 10 százalékos jegyáremelkedést és 11 százalékos utasszámcsökkenést eredményezne, a forgalom visszaesésével pedig 11 százalékkal lenne kevesebb a szén-dioxid-kibocsátás.

Fotó: Móricz-Sabján SImon / VG

A három nagy európai légitársaság, a Lufthansa, az IAG csoport és az Air France KLM árfolyama sem mozdult el látványosan, bár tegnap mindegyikük mínuszban járt. A fapadosok közül az EasyJet árfolyama csökkent, ám a magyar hátterű Wizz Air és az ír Ryanair kurzusa még emelkedett is. Az elmúlt időszakban problémákkal küszködő és egy év alatt 74 százalékos árfolyamzuhanást elszenvedő Norwegian Air Shuttle tegnapi 14 százalékos raliját egy felvásárlásról szóló spanyol lapinformáció okozta. Eszerint az IAG lenne az akviráló, de a cég nem kommentálta az értesülést.

„Ezer liter kerozin nagyjából 450 euróba kerül, az adó bevezetése 73 százalékkal növelné az üzemanyagköltségeket. Ez a fapados cégeket jobban érintené, hiszen költségeik nagyjából harmadát teszi ki az üzemanyag, míg a hagyományosoknál ez alacsonyabb, 20-25 százalék. Az utóbbiak utasai kevésbé árérzékenyek, így valószínűleg könnyebben elfogadnák az emelést” – mondta Boér Levente, az OTP Alapkezelő Zrt. befektetési igazgatója.

A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható

 

Kapcsolódó cikkek