A J. C. Penney és a Kohl’s szupermarketláncok részvényei 10 százalék feletti zuhanással reagáltak a két társaság kiábrándító első negyedéves eredményeire tegnap a tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben. A hagyományos amerikai áruházláncok egyre nehezebb helyzetbe kerülnek az Amazon és a többi internetes kereskedő előretörése miatt, és nem segít rajtuk az az új trend sem, hogy mind több ismert márkájú terméket – például Nike – már közvetlenül a gyártótól vehetnek meg a tengerentúli vásárlók, persze szintén online csatornán. A kihívásokra különböző válaszokat adott a Kohl’s és a J. C. Penney. Az előbbi a népszerű márkák, például a sportfelszerelések árusítására próbál támaszkodni. Nagyobb területeket alakítottak ki a boltokban, ahol a vevők kényelmesebben válogathatnak a már említett Nike vagy az Under Armour termékek közül. A Kohl’s másik ötlete a boltok felosztása és bérbeadása volt élelmiszer-kiskereskedőknek, többek között az Aldinak és a Planet Fitnessnek.
Az elemzők szerint üzleteinek nagyon előnytelen földrajzi elhelyezkedése miatt még rosszabb helyzetben van a J. C. Penney, amelynek áruházai tucatjával húzták le a redőnyt. Az áruházlánc abban bízott, hogy a befolyó vételárból nagyobb üzleti forgalmat ígérő városrészekben telepedhet meg. A bevételei azonban tovább csökkennek, az első negyedéves vesztesége pedig még az elemzők egyébként eléggé borúlátó előrejelzéseinél is nagyobb volt. Csökkent a legalább egy éve működő boltok forgalma is, amit a tengerentúlon a kiskereskedelmi szektor egyik legfontosabb mérőszámának tartanak. Ráadásul egyik áruházlánc sem tudott profitálni a rivális, a Sears csődjéből sem.
A Kohl’s sem hozta az első negyedévben a várt nyereséget, és két éve először csökkent a legalább egy éve megnyílt boltokban elért forgalma is. Mindennek következtében kénytelen volt éves várakozásaiból masszívan visszavenni. Michelle Gass vezérigazgató bejelentette, hogy lassabban indult az év, mint ahogy várták.
Bezzeg a Home Depot egy részvényre jutó nyeresége messze meghaladta az előrejelzések átlagát! Pedig a vásárlók csak kevéssel költöttek többet a barkácsáruházlánc boltjaiban, mint amire az elemzők számítottak. A legalább egy éve megnyílt boltok forgalma azonban globálisan 2,5 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 3 százalékkal nőtt, holott Észak-Amerikában is esős idővel köszöntött be a tavasz, ráadásul a fűrészárunak is lement az ára. A menedzsment megerősítette a Home Depot 2019-es pénzügyi évére vonatkozó várakozását, eszerint 10 dolláros EPS-t, a legalább egy éve meglévő boltok értékesítéseinek 5 százalékos növekedését, valamint összességében 3 százalékos bevételbővülést kalkulálnak. Brian Nagel, az Oppenheimer elemzője szerint a jelzáloghitel-kamatok csökkenése tette lehetővé a vártnál jobb eredmény elérését az ingatlanszektorhoz kapcsolódó kiskereskedelmi tevékenységet folytató láncnál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.