Mintegy hárommilliárd dollárt ír le veszteségként a Coty szépségipari vállalat a Procter & Gamble-től átvett márkák után, és egy négyéves átszervezési tervet is bejelentett a nehézségekkel küzdő kozmetikai cég – írja a Reuters. Az amerikai Coty 2016-ban több mint 12 milliárd dollárért vásárolta meg a P&G hajápolási, parfüm- és sminkmárkáit, többek között a CoverGirlt, a Max Factort és a Clairolt. A felvásárlással szépségipari pozícióját kívánta erősíteni a világ legnagyobb parfümgyártója, az amerikai és európai ellátási láncok problémái és a startupok irányából erősödő verseny azonban keresztülhúzta a számításait. A Coty szépségápolási üzletágának eladásai a legutóbbi négy negyedévben folyamatosan zuhantak, mivel a gyártó nem igazán talált fogást az olyan megfizethetőbb és a fiatal vásárlók körében népszerű Instagram-barát rivális cégeken, mint a NYX vagy a Kylie Jenner, a Kardashian-klán legifjabb tagja által fémjelzett Kylie Cosmetics. A hárommilliárd dolláros leírás a Coty idei mérlegét rontja. A cég az év elején egy egymilliárd dolláros értékcsökkenést már elkönyvelt a gyengén teljesítő márkái után. Az átalakítási tervben szerepel a szervezeti struktúra egyszerűsítése és a székhely Londonból Amszterdamba költöztetése. A Coty 600 millió dolláros átszervezési költséggel számol 2020 és 2023 között a korábbi intézkedési programokban bejelentett 160 millió dolláron felül. A cég árfolyama hétfőn, a bejelentést követően 19 százalékot zuhant. Idén viszont még jól teljesít a részvény, amely 77 százalékot drágult január óta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.