Ráncfelvarrásra kényszerül a Coty
Mintegy hárommilliárd dollárt ír le veszteségként a Coty szépségipari vállalat a Procter & Gamble-től átvett márkák után, és egy négyéves átszervezési tervet is bejelentett a nehézségekkel küzdő kozmetikai cég – írja a Reuters. Az amerikai Coty 2016-ban több mint 12 milliárd dollárért vásárolta meg a P&G hajápolási, parfüm- és sminkmárkáit, többek között a CoverGirlt, a Max Factort és a Clairolt. A felvásárlással szépségipari pozícióját kívánta erősíteni a világ legnagyobb parfümgyártója, az amerikai és európai ellátási láncok problémái és a startupok irányából erősödő verseny azonban keresztülhúzta a számításait. A Coty szépségápolási üzletágának eladásai a legutóbbi négy negyedévben folyamatosan zuhantak, mivel a gyártó nem igazán talált fogást az olyan megfizethetőbb és a fiatal vásárlók körében népszerű Instagram-barát rivális cégeken, mint a NYX vagy a Kylie Jenner, a Kardashian-klán legifjabb tagja által fémjelzett Kylie Cosmetics. A hárommilliárd dolláros leírás a Coty idei mérlegét rontja. A cég az év elején egy egymilliárd dolláros értékcsökkenést már elkönyvelt a gyengén teljesítő márkái után. Az átalakítási tervben szerepel a szervezeti struktúra egyszerűsítése és a székhely Londonból Amszterdamba költöztetése. A Coty 600 millió dolláros átszervezési költséggel számol 2020 és 2023 között a korábbi intézkedési programokban bejelentett 160 millió dolláron felül. A cég árfolyama hétfőn, a bejelentést követően 19 százalékot zuhant. Idén viszont még jól teljesít a részvény, amely 77 százalékot drágult január óta.


