BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A várt felett a Telekom eredménye

Ha az 5G-tender költségei nem lesznek túl magasak, joggal bízhatnak a befektetők az emelkedő osztalékpályában.

  • A telekommunikációs cégtől az egy évvel korábbinál gyengébb eredményt vár a piac, a 2018-as második negyedév magas bázisértékére alapozva. A tavalyi második negyedévben a rendszer-integrációs (RI/IT) üzletág bevételei még emelkedtek, de a mostani második negyedévben a kedvező mobil- és vezetékes távközlési bevételek ellenére is csökkentek. Jobb hírek érkeztek az ügyfélbázissal kapcsolatban, itt a kedvező integrált vezetékes-mobil ajánlatok továbbra is pozitív hatást gyakoroltak mind Magyarországon, mind Észak-Macedóniában.

  • A bevételek éves alapon 4,1 százalékkal 160,8 milliárd forintra csökkentek, ez kissé alacsonyabb a várt, majdnem 162 milliárd forintnál, de a többi tételsoron a vártnál jobb eredmények érkeztek. Így az EBITDA 13,4 százalékkal 56,9 milliárd forintra emelkedett, jóval meghaladva az 50,8 milliárd forintos várakozást. Vélhetően azonban az elemzői konszenzust az IFRS 16-hatás torzítja, ezért érdemes inkább a tényadatokra figyelni. A 24,8 milliárd forintos működési eredmény is sokkal jobb, mint a várt 21,5 milliárd forint. Az adózott eredmény pedig, bár éves alapon 2,6 százalékot csökkent, a konszenzushoz képest 16,4 százalékkal felülteljesített, és 13,4 milliárd forinttal zárta a negyedévet. A bruttó fedezet változatlan szinten maradt, a távközlési trendek javították, az RI/IT-profit rontotta a mutatót. Jelentősen csökkent a szabad cash flow, emögött a 2100 megahertzes frekvencialicenc meghosszabbításának kifizetése és a működő tőke kedvezőtlenebb alakulása áll. A menedzsment egyelőre nem kommentálta írásban a T-Systems eladását, és nem tudtunk meg további lényeges információkat sem az osztalékpálya, sem a frekvenciaaukció tekintetében. Nyilatkoztak azonban a Huawei készülékek vásárlásáról, ami a hangalapú bevételek és az eszközértékesítési bevételek csökkenését okozta, ezt azonban ellensúlyozta az adatszolgáltatások iránti jelentős kereslet a magyarországi mobilszegmensben. Rékasi Tibor vezérigazgató a Digi mobilpiacra lépésével kapcsolatban azt hangsúlyozta, hogy „a cég szolgáltatási kínálata és rendelkezésre állása egyelőre nagyon korlátozott”.

    A nettó eladósodottság 411,4 milliárd forintra nőtt 2019 második negyedévének végére, a lízingkötelezettségek, az IFRS 16 bevezetése, valamint a 2019 májusban kifizetett osztalék miatt. Ez a teljes tőkére jutó nettó adósságmutató hirtelen megugrását okozta 30,7 százalékról 40,5 százalékra. A menedzsment változatlanul hagyta a korábban kiadott 2019-es publikus célkitűzéseket, így kisebb csökkenésre számítanak a bevételekben, 1-2 százalékos EBITDA-növekedésre, a szabad cash flow körülbelül 5 százalékos növekedésére és részvényenként 27 forintos osztalékra.

    Cinkotai Norbert, a KBC Equitas vezető elemzője

    Nem sikerült rosszul a Magyar Telekom második negyedéve. Bár a bevételek kicsit elmaradtak a tavalyi szinttől, erre azért részben lehetett készülni, a várakozásoktól pedig minimálisan maradt el a cég. A profitszámok pedig pozitív meglepetést okoztak, különösen szép, hogy a működési eredmény több mint 10 százalékkal nőtt 2018 második negyedévéhez képest. A korábbi éves célokat változatlanul fenntarthatónak ítéli meg a menedzsment.

     

    Nagy Nóra, a Erste Group Telekom-elemzője

    A második negyedévi 4 százalékos árbevétel-csökkenés megegyezett becsléseinkkel, miszerint a Magyar Telekom mobiladat és készülékek eladásából származó bevétele nem tudta ellensúlyozni az IT-szegmensben megfigyelt visszaesést. A költségmegtakarítások 4 százalékos EBITDA-növekedést eredményeztek éves szinten, az IFRS 16 standard figyelembevétele nélkül. A csoport adózott eredménye 3 százalékkal 13,4 milliárd forintra csökkent. Összességében a második negyedév összhangban áll a Magyar Telekom idei pénzügyi évre kitűzött céljaival.

     

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.