BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A sörből is az alacsony kalóriatartalmú fogy

A Heineken márka és az ázsiai fogyasztók segítették a világ második legnagyobb sörgyártójának teljesítményét az elmúlt negyedévben, a fogyasztói szokások gyors változásáról is beszámolt a társaság.

A Heineken, az amszterdami székhelyű sörgyártó keserű meglepetéssel szolgált a befektetőknek tegnap, azt közölte, hogy idei működési profitja a korábban kiadott 4 százalékos növekedési előrejelzést épphogy eléri majd. A kilenc hónapra vonatkozó bevételi számok megfeleltek a vártnak, de volt mit behozni, mert a január–júniusi időszakban a növekedés alig tért el a nullától, 0,3 százalékos éves alapú bővülést mutatva.

Az első kilenc hónapban a gyártó – amely a nálunk közismert Heineken mellett a Sol, a Birra Moretti és a Tiger márkákat is készíti – 1,67 milliárd eurós nettó profitot ért el, szemben az egy évvel ezelőtti időszak 1,6 milliárd eurójával. Ha a földrészenkénti bontást nézzük, szegmentálttá vált a sörpiac, bár a teljes értékesítési volumen az elmúlt negyedévben 2,3 százalékot nőtt, ez elsősorban az ázsiai, egyébként az Anheuser-Busch által dominált területeken elért értékesítéseknek köszönhető, amelyek helyettesíteni tudták a meglepetésre fél százalékkal csökkenő amerikai keresletet. Az ázsiai csendes-óceáni térségben 13,9 százalékos eladási boomot regisztrált a gyártó.

Maga a Heineken márka 7,4 százalékkal jobban fogyott ebben a negyedévben. Ez a több országban két számjegyű növekedésre vezethető vissza, Brazíliában, Dél-Afrikában, az Egyesült Királyságban és Németországban is különösen sokan vették a piros csillagos márkát. Vietnám mostanra a gyártó második legjobb piacává vált, az értékesítési terület kiterjedésének köszönhetően itt is két számjegyű volt a növekedés. A Heineken márka azért is nagyon fontos a társaság számára, mert a fogyasztói szokások változnak: már a fejlődő piacokon is az olcsóbb termékek helyett a nemzetközi prémiummárkákat keresik. A zászlóshajó Heineken mellett jól fogyott az Amstel és a Devassa is. A fogyasztói trendek más területeken is gyorsan változnak, az elemzőket is meglepte, hogy a sörgyártó legnagyobb piacán, Mexikóban az alacsony kalóriatartalmú Amstel Ultra piacra dobása mentette meg a negyedévet, így tudtak növekedést felmutatni.

Az eredményekkel a befektetők nem voltak elégedettek, már nyitás után majdnem 3 százalékos mínuszba küldték a részvényt. A holland gyártó versenytársainak jelentéseire még várni kell, az elemzők szerint az SB InBev és a Carlsberg is a mexikói és a kínai értékesítésekre támaszkodhatott az elmúlt hónapokban.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.