BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A sörből is az alacsony kalóriatartalmú fogy

A Heineken márka és az ázsiai fogyasztók segítették a világ második legnagyobb sörgyártójának teljesítményét az elmúlt negyedévben, a fogyasztói szokások gyors változásáról is beszámolt a társaság.

A Heineken, az amszterdami székhelyű sörgyártó keserű meglepetéssel szolgált a befektetőknek tegnap, azt közölte, hogy idei működési profitja a korábban kiadott 4 százalékos növekedési előrejelzést épphogy eléri majd. A kilenc hónapra vonatkozó bevételi számok megfeleltek a vártnak, de volt mit behozni, mert a január–júniusi időszakban a növekedés alig tért el a nullától, 0,3 százalékos éves alapú bővülést mutatva.

Az első kilenc hónapban a gyártó – amely a nálunk közismert Heineken mellett a Sol, a Birra Moretti és a Tiger márkákat is készíti – 1,67 milliárd eurós nettó profitot ért el, szemben az egy évvel ezelőtti időszak 1,6 milliárd eurójával. Ha a földrészenkénti bontást nézzük, szegmentálttá vált a sörpiac, bár a teljes értékesítési volumen az elmúlt negyedévben 2,3 százalékot nőtt, ez elsősorban az ázsiai, egyébként az Anheuser-Busch által dominált területeken elért értékesítéseknek köszönhető, amelyek helyettesíteni tudták a meglepetésre fél százalékkal csökkenő amerikai keresletet. Az ázsiai csendes-óceáni térségben 13,9 százalékos eladási boomot regisztrált a gyártó.

Maga a Heineken márka 7,4 százalékkal jobban fogyott ebben a negyedévben. Ez a több országban két számjegyű növekedésre vezethető vissza, Brazíliában, Dél-Afrikában, az Egyesült Királyságban és Németországban is különösen sokan vették a piros csillagos márkát. Vietnám mostanra a gyártó második legjobb piacává vált, az értékesítési terület kiterjedésének köszönhetően itt is két számjegyű volt a növekedés. A Heineken márka azért is nagyon fontos a társaság számára, mert a fogyasztói szokások változnak: már a fejlődő piacokon is az olcsóbb termékek helyett a nemzetközi prémiummárkákat keresik. A zászlóshajó Heineken mellett jól fogyott az Amstel és a Devassa is. A fogyasztói trendek más területeken is gyorsan változnak, az elemzőket is meglepte, hogy a sörgyártó legnagyobb piacán, Mexikóban az alacsony kalóriatartalmú Amstel Ultra piacra dobása mentette meg a negyedévet, így tudtak növekedést felmutatni.

Az eredményekkel a befektetők nem voltak elégedettek, már nyitás után majdnem 3 százalékos mínuszba küldték a részvényt. A holland gyártó versenytársainak jelentéseire még várni kell, az elemzők szerint az SB InBev és a Carlsberg is a mexikói és a kínai értékesítésekre támaszkodhatott az elmúlt hónapokban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.