BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felkészült a streamingpiaci háborúra a Netflix

Kriván Bence | A Netflix árfolyama 9,2 százalékkal ugrott meg a harmadik negyedévről kiadott, megnyugtató számokat tartalmazó gyorsjelentésre, azaz ennyit faragott le abból a 21 százalékos mínuszból, amelyet három hónap alatt felhalmozott. A globális piacvezető streamingszolgáltató az előző negyedév meglepően gyenge előfizetői adatai után most hetvenezerrel teljesítette túl a piac elvárásait, és 6,77 millióval 158 millióra gyarapította felhasználóinak táborát, amelyet további 7,6 millióval tervez bővíteni az év végéig. Az utóbbi adat jócskán elmarad a 9,4 milliós elemzői konszenzustól. Az idei évre tervezett 13 százalékos üzemi marzs elérése felé is jó úton halad a társaság, s jövőre további 3 százalékpontos pluszt céloz meg. A Netflix adózott eredménye az egy évvel korábbi 403 millióról 665 millió dollárra nőtt, egy részvényre eső profitja (EPS) 89 centről 1,47 dollárra hízott, jócskán átlépve az 1,04 dolláros konszenzust. A négymilliárdról 5,25 milliárdra gyarapodott árbevétellel viszont csalódást okozott az 5,52 milliárdot váró piacnak.

Novemberben új időszámítás kezdődik a streamingpiacon, s a Netflixnek az újabb riválisainál jóval többet kell nyújtania ahhoz, hogy magasabb árait fenntarthassa. Fő piacán, az Egyesült Államokban legnépszerűbb csomagjáért havi 13 dollárt kér a cég, miközben a Marvel-filmekkel és a Csillagok háborúja eposzokkal támadó Disney+ 7 dolláros, az Apple TV+ pedig szűkebb kínálattal, de 5 dolláros bevezető árral dolgozik. Az NBCUniversal a tavasszal startol a Peacockkal, és jövőre ígéri indulását a Comcast streamingszolgáltatója, valamint az AT&T-hez tartozó, a Dr. Who és a Jóbarátok szériáival kibővített HBO Max. Az áremelésekkel óvatosan kell bánni, a Netflixnél a tavaszi drágítás miatt csökkent – a cég 12 éves története alatt először – az amerikai előfizetők száma, és a visszaédesgetésük nem zökkenőmentes. A július és szeptember közötti időszakban a tervezett 800 ezres bővülésből csak 517 ezret sikerült teljesíteni, a Különös dolgok sci-fi-horror sorozat új évada sem tudott nagyobb lökést adni ehhez, noha kiugró, 63 milliós nézettséget ért el.

A Netflix vezetése szerint az amerikai streamingpiac telítődés előtti állapotban van, az online video­tékák innentől a hagyományos televíziócsatornáktól fognak nézőket elcsábítani. Nem tartanak attól, hogy árérzékeny felhasználók milliószám pártolnának el tőlük. Azt állítják, hogy amíg versenytársaiknál a kínálat jórészt a katalógusok címlistáiban merül ki, náluk egyre nagyobb a saját gyártású tartalmak, sorozatok aránya, s ezzel nemcsak fenntartani, de fokozni is tudják az érdeklődést. Most például a II. Erzsébet uralkodását feldolgozó A korona című sorozattól és a Martin Scorsese rendezte The Irishman című mozifilmtől remélnek extra nézettséget. Tartalomgyártásra tízmilliárd dollár biztosan elmegy az idén. Ez a költség és a hosszú távú adósságállomány folyamatosan nő: utóbbi egy év alatt 8,34 milliárd dollárról 12,45 milliárdra ugrott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.