Kriván Bence | A Netflix árfolyama 9,2 százalékkal ugrott meg a harmadik negyedévről kiadott, megnyugtató számokat tartalmazó gyorsjelentésre, azaz ennyit faragott le abból a 21 százalékos mínuszból, amelyet három hónap alatt felhalmozott. A globális piacvezető streamingszolgáltató az előző negyedév meglepően gyenge előfizetői adatai után most hetvenezerrel teljesítette túl a piac elvárásait, és 6,77 millióval 158 millióra gyarapította felhasználóinak táborát, amelyet további 7,6 millióval tervez bővíteni az év végéig. Az utóbbi adat jócskán elmarad a 9,4 milliós elemzői konszenzustól. Az idei évre tervezett 13 százalékos üzemi marzs elérése felé is jó úton halad a társaság, s jövőre további 3 százalékpontos pluszt céloz meg. A Netflix adózott eredménye az egy évvel korábbi 403 millióról 665 millió dollárra nőtt, egy részvényre eső profitja (EPS) 89 centről 1,47 dollárra hízott, jócskán átlépve az 1,04 dolláros konszenzust. A négymilliárdról 5,25 milliárdra gyarapodott árbevétellel viszont csalódást okozott az 5,52 milliárdot váró piacnak.
Novemberben új időszámítás kezdődik a streamingpiacon, s a Netflixnek az újabb riválisainál jóval többet kell nyújtania ahhoz, hogy magasabb árait fenntarthassa. Fő piacán, az Egyesült Államokban legnépszerűbb csomagjáért havi 13 dollárt kér a cég, miközben a Marvel-filmekkel és a Csillagok háborúja eposzokkal támadó Disney+ 7 dolláros, az Apple TV+ pedig szűkebb kínálattal, de 5 dolláros bevezető árral dolgozik. Az NBCUniversal a tavasszal startol a Peacockkal, és jövőre ígéri indulását a Comcast streamingszolgáltatója, valamint az AT&T-hez tartozó, a Dr. Who és a Jóbarátok szériáival kibővített HBO Max. Az áremelésekkel óvatosan kell bánni, a Netflixnél a tavaszi drágítás miatt csökkent – a cég 12 éves története alatt először – az amerikai előfizetők száma, és a visszaédesgetésük nem zökkenőmentes. A július és szeptember közötti időszakban a tervezett 800 ezres bővülésből csak 517 ezret sikerült teljesíteni, a Különös dolgok sci-fi-horror sorozat új évada sem tudott nagyobb lökést adni ehhez, noha kiugró, 63 milliós nézettséget ért el.
A Netflix vezetése szerint az amerikai streamingpiac telítődés előtti állapotban van, az online videotékák innentől a hagyományos televíziócsatornáktól fognak nézőket elcsábítani. Nem tartanak attól, hogy árérzékeny felhasználók milliószám pártolnának el tőlük. Azt állítják, hogy amíg versenytársaiknál a kínálat jórészt a katalógusok címlistáiban merül ki, náluk egyre nagyobb a saját gyártású tartalmak, sorozatok aránya, s ezzel nemcsak fenntartani, de fokozni is tudják az érdeklődést. Most például a II. Erzsébet uralkodását feldolgozó A korona című sorozattól és a Martin Scorsese rendezte The Irishman című mozifilmtől remélnek extra nézettséget. Tartalomgyártásra tízmilliárd dollár biztosan elmegy az idén. Ez a költség és a hosszú távú adósságállomány folyamatosan nő: utóbbi egy év alatt 8,34 milliárd dollárról 12,45 milliárdra ugrott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.