BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Második éve a nyereségzónában a Credit Suisse

Felemás évvel búcsúzott a Credit Suisse bank vezérigazgatója, Tidjane Thiam, akinek néhány napja azért kellett távoznia 2015 óta betöltött pozíciójából, mert az ő engedélyével figyeltették meg a svájci bank két magas beosztású vezetőjét. Az eredményt tekintve a pénzintézet felülmúlta a várakozásokat, a negyedik negyedévben 852 millió svájci frank profitot termelt, ez 0,33 svájci franknak felel meg részvényenként. A teljes 2019-es üzleti évben 3,4 milliárd frankos eredményt értek el, meghaladva a 3,2 milliárd frankos elemzői várakozást. A svájci nagybank 2014 után 2018-ban volt ismét nyereséges, azaz a tavalyi évvel együtt immár pozitív sorozatról is beszélhetünk. Főként a kereskedési szekció és az ázsiai régió teljesített jól. A vállalatvezetés erős évkezdetről számolt be, és a 2020-as várakozásairól is enyhe optimizmussal nyilatkozott. A részvény a tegnapi kereskedésben hasonlóan óvatosan, 0,3 százalék körüli pluszban mozgott.

Sok svájci cég számára életbe vágó, hogy a frank 2015 augusztusa óta nem látott erősödést produkál, és tegnap megközelítette az 1,06-os szintet az euróval szemben. A nemzetközi kockázatvállalási étvágy csökkenése mellett a frankot az is erősíti, hogy az Európai Központi Bank nagyobb eséllyel folytatja monetáris lazítási ciklusát, mint svájci társa.

Az erős frank főleg az exportőrök életét keseríti meg, ezért a Nestlé vezetése is eltekintett tegnap attól, hogy konkrét 2020-as célokat tegyen közzé, ehelyett csak annyit jelzett, hogy középtávon egy számjegyű organikus növekedésre számít. A teljes 2019-es évet tekintve a 3,5 százalékos növekedés megfelel a korábban közölt iránymutatásnak. A profit 24 százalékkal, 12,6 milliárd frankra nőtt éves alapon, meghaladva a 12,36 milliárdos várakozást. A növekedést az állateledelek, a kávé és az egészséges táplálkozással kapcsolatos üzletágak vezették, míg értékesítési területen Észak-Amerika emelkedett ki az átlagból. Az új, trendi termékek magas bevételt hoznak, ezért rossz hír, hogy a Nestlé nem értékesíti többé a Wowsomes alacsony cukortartalmú csokoládéját. A társaság szakmai vezetője szerint, bár olyan technológiát használtak, amely alacsonyabb kalóriatartalom mellett ugyanazt az édességi szintet éri el, a fogyasztók ezt máshogy érzékelték. A vállalat nem adja fel, és a következő generációs cukorcsökkentő fejlesztési eredményeit már nemcsak édességekben, de italokban is fel szeretné használni.

Kína kiemelten fontos a Nestlé számára, mivel teljes forgalmának 8 százalékát adja. Tavaly az ázsiai ország enyhe organikus növekedést mutatott, elmaradt a teljes térségtől, amely kiemelkedő, 3,2 százalékos ütemben növekedett. A koronavírusnak az értékesítésekre mért negatív hatását még túl korainak tartja számszerűsíteni a Nestlé vezetése. A több szempontból is problémás helyzetre 2,5 százalékos mínusszal reagált tegnap a Nestlé árfolyama.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.