Rövidebb nyitvatartás
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) és a Magyar Bankszövetség közel azonos tartalmú közleményben reagált a kijárási korlátozásra. A kormányrendelet értelmében a lakóhely, tartózkodási hely vagy magánlakás elhagyására csak a jogszabályban meghatározott alapos indokkal kerülhet sor, ezek között a személyes megjelenést igénylő ügyintézés keretében külön nevesítették a pénzügyi szolgáltatások fiókokban történő igénybevételét is. Az elmúlt hetekben – az emberek önmegtartóztató magatartásának hatására – jelentős mértékben visszaesett a bankfiókokban is a személyes ügyintézés iránti igény, az ügyfelek szemmel láthatóan komolyan vették azokat a felhívásokat, amelyek az elektronikus csatornák aktívabb kihasználására hívták fel a figyelmet.
A bankszövetség a jegybank instrukcióit figyelembe véve ajánlásban rögzítette, hogy a bankfiókok az ügyfelek személyes kiszolgálásra vonatkozó tényleges igényeit felmérve az eddigieknél rövidebb nyitvatartási időszakot is alkalmazhatnak – e tekintetben elfogadhatónak tartja az MNB és a bankszövetség is, hogy ügyfélkiszolgálási napokon délután 3 óráig legyenek nyitva. Az MNB elvárja, hogy ezt a bankok széleskörűen meghirdessék, és azt is, hogy folyamatosan monitorozzák az ügyfelek reakcióit, ügyfélkifogások esetén vissza kell térni a megszokott nyitvatartáshoz. A bankszövetség összesítése szerint a karanténkorlátozások és például az otthon maradó gyermekek felügyeletének megoldása miatti szabadságolások ellenére a múlt héten a munkatársak átcsoportosításával 1956 magyarországi bankfiókból és kirendeltségből 1860 helyen tudták folyamatosan biztosítani a pénzügyi szolgáltatásokat, ami elismerésre méltó, 95 százalékos arány. A jogszabályi kötelezettségének eleget téve a bankszektor továbbra is arra törekszik, hogy mindenhol elérhető közelségben legyen nyitva tartó bankfiók.
Bár a kormányrendelet csak az élelmiszerüzletek, drogériák, piacok és gyógyszertárak esetében írta elő, hogy 9.00 és 12.00 óra között csak 65 év felettieket szolgálhatnak ki, az MNB szerint a pénzintézetek saját maguk is eldönthetik, hogy korcsoportonként szétválasztják-e ügyfeleik kiszolgálásának időpontját. A zömmel vidéki, idős, az elektronikus csatornákat nem igazán használó lakossági ügyfelekkel rendelkező Takarékbank már kérte a 65 évesnél idősebbeket, hogy ha mindenképpen szükséges a személyes ügyintézés, akkor a reggeli nyitástól 10 óráig keressék fel a fiókokat, a többi korcsoport tagjai pedig 10 óra után.
A bankfiókok
95
százaléka volt nyitva
a múlt héten


