A következő három évben összesen 200 milliárd jüant, azaz 28 milliárd dollárt költ az Alibaba felhőalapú technológiája fejlesztésére, ami éves átlagban közel a duplája az idén erre betervezett 35,5 milliárd jüannak – adta hírül a Financial Times. A kínai e-kereskedelmi gigász elsősorban új generációs adatközpontokat fejleszt a megnövelt büdzséből, de bőven jut forrás a kapcsolódó félvezető-technológia és a szerverpark megújítására is. A cég felhőszolgáltatásai és az otthoni munkavégzést segítő eszközei – mint például a DingDing munkahelyi csetalkalmazás – iránt Kínában nagyon megnőtt a kereslet a koronavírus-járvány következtében.
Az Alibaba részesedése a kínai felhőalapú szolgáltatások piacán a Canalys elemzőház adatai szerint a tavalyi évzáró negyedévben 46,4 százalékos volt, míg a Tencent 18 százalékos, a Baidu pedig 8,8 százalékos részesedéssel rendelkezett. Ez a terület jelenleg a konszern leggyorsabban fejlődő üzletága, a negyedik negyedévben 10 kínai és 11 külföldi adatközpontjának köszönhetően 62 százalékkal 10,7 milliárd jüanra nőttek az innen származó bevételei – ez az Alibaba összbevételének 7 százalékát teszi ki. Elemzők megjegyzik, hogy az Alibaba az elmúlt években különösen sokat költött felhőszolgáltatásainak fejlesztésére, hogy felvegye a versenyt az Amazonnal és a Microsofttal. Velük szemben ugyanakkor az Alibaba felhődivíziója még mindig veszteséges, tavaly az utolsó három hónapban 356 millió jüanos üzemi veszteséggel zárt.
John Csoi, a Daiwa Capital Markets szakértője észszerű lépésnek tartja a felhőszolgáltatások gyors ütemű fejlesztését. „Természetesen az ágazat nyereséges működése rövid távon is fontos az Alibaba számára, előbb azonban el kell érnie a kritikus méretet, ami felett már tisztességes profitot fog termelni az üzletág” – jelentette ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.