A sajtóban egymást érik a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került iparágakról szóló hírek. A pandémiának azonban vannak nyertesei is, például a bankkártyatársaságok, hiszen a kijárási korlátozások következtében világszerte megugrott az online vásárlások aránya, amelyeket értelemszerűen bankkártyával egyenlítenek ki.
Minden 100 forintnyi kártyás fizetés összköltsége 2 forint, amelynek nagy része a vásárló bankját illeti meg, a kártyatársaságok jutaléka 13 fillér.
Ez utóbbi nem hangzik soknak, de a kártyás fizetések óriási volumene folytán mégis hatalmas bevételt generál. A Visának és a Mastercardnak együttesen 4,7 milliárd aktív kibocsátott kártyája van, amelyekkel évente 11 ezermilliárd dollárnyi fizetési forgalmat bonyolítanak le.
A kártyás fizetések térnyerése a járvány elmúltával is folytatódni fog, részben azért, mert az e-kereskedelem a járványtól függetlenül is ötször olyan gyorsan bővül, mint a hagyományos. A készpénz személyes kiadásokon belüli részaránya azonban globálisan továbbra is 40 százalék, tehát a kártyás fizetések növekedésének még mindig óriási tere van.
A kártyatársaságok vonzerejét növeli, hogy a többi szereplőhöz, például a hagyományos bankokhoz képest sokkal ellenállóbbak a pénzügyi rendszer nagy részét jelentős kihívások elé állító két tényezővel, a szabályozással és a pénzügyi innovációval szemben.
A kártyatársaságok proaktívan reagáltak a fintech szolgáltatók által támasztott kihívásokra is, és olyan technológiai megoldásokat dolgoztak ki, amelyek versenytársak helyett partnerekké tették az új belépőket.
Elég arra gondolnunk, hogy a Revolut, a PayPal és az Apple mind a nagy kártyatársaságokkal működnek együtt. A tipikus munkamegosztás szerint a fintech cégek a fogyasztói élményre koncentrálnak, a kártyatársaságok pedig a mögöttes fizetési infrastruktúrát működtetik. Ez a munkamegosztás mindenkinek optimális, így a kártyatársaságok még évtizedekig a fizetési forgalom megkerülhetetlen szereplői maradhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.