BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A prémiumautók még jól mentek

A turizmus leállásával visszaestek az autókölcsönzések, az új gépjárművek vásárlása esetében inkább halasztással számolnak a társaságnál. Az iparágra kirótt kiskereskedelmi különadó pontos összegét még nem tudták számszerűsíteni.

Bár a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásai részben már jelentkeztek az AutoWallisnál is, a leginkább prémiummárkákat forgalmazó társaság újautó-eladásai az első negyedévben is emelkedő pályán maradtak. A vállalatcsoport külföldön és Magyarországon is ötödével több gépjárművet értékesített. Az utóbbi azért is említésre méltó, mert a Datahouse adatai szerint az új személygépjárművek forgalomba helyezése 2020 elején 4,9 százalékkal zsugorodott hazánkban. A következő időszakban már az AutoWallis is számol a vásárlások részbeni halasztásával. Az itthon forgalmazott használt járművek iránt azonban már az első negyedévben számottevően visszaesett a kereslet, ebben a szegmensben csaknem 15 százalékos csökkenést regisztráltak.

„Szalonjaink látogatottsága ugyan csökkent, ám megrendeléseinket ez csak kisebb mértékben érintette, a visszaigazolt rendelések teljesítésében pedig egyáltalán nincs fennakadás” – mondta lapunknak Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója. A hatósági szabályozáshoz és a piaci környezethez alkalmazkodva az autószalonok 15 óráig vannak nyitva, míg a szervizszolgáltatás az eredeti nyitvatartással üzemel – tette hozzá a cégvezető.

A szervizórák száma így valamelyest még emelkedett is az első negyedévben, az autókölcsönzéseknél azonban szinte azonnal, már februártól éreztette negatív hatását a járványhelyzet. A turizmus és az üzleti utazás lényegében leállt a vírus megfékezése érdekében hozott korlátozó intézkedések nyomán, az AutoWallis ennek betudhatóan csaknem negyedével kevesebb bérleti eseményt regisztrált az első három hónapban.

A járványhelyzethez alkalmazkodva már rövid távon költségcsökkentéseket vezetett be a vállalat.

„A forgalom visszaesése több munkakörben munkaidő-csökkentéssel kezelhető volt, a szervizek esetében pedig már a teljes munkaidőre való visszatérésnél tartunk. Azon dolgozóinknak, akiknél kivitelezhető volt, lehetővé tettük az otthoni munkavégzést” – tette hozzá Ormosy Gábor.

Az állami bértámogatási lehetőségeket figyeli a társaság, az érzékenyen érintett leánycégeik élnének is a segítséggel, amint azok ténylegesen elérhetővé válnak. A májustól számos céget érintő kiskereskedelmi különadó AutoWallisra háruló terhét viszont egyelőre nem tudják számszerűsíteni a részletszabályok ismerete nélkül, ahogyan a következő időszak forgalmát is nehéz pontosan megbecsülni. Mindenesetre Ormosy Gábor szerint az új adónem igencsak megnehezíti a kormányzati támogatások kihasználását. Könnyen lehet, hogy a közteher nagyobb kötelezettséget ró majd a társaságra, mint amennyit az elérhető bértámogatáson megspórolhatnak. Az AutoWallis csoport zavartalan működése bármilyen további intézkedés és forrásbevonás nélkül is biztosított, mivel a társaság legalább 12 hónapra elegendő tartalékokkal rendelkezik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.