Bár a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásai részben már jelentkeztek az AutoWallisnál is, a leginkább prémiummárkákat forgalmazó társaság újautó-eladásai az első negyedévben is emelkedő pályán maradtak. A vállalatcsoport külföldön és Magyarországon is ötödével több gépjárművet értékesített. Az utóbbi azért is említésre méltó, mert a Datahouse adatai szerint az új személygépjárművek forgalomba helyezése 2020 elején 4,9 százalékkal zsugorodott hazánkban. A következő időszakban már az AutoWallis is számol a vásárlások részbeni halasztásával. Az itthon forgalmazott használt járművek iránt azonban már az első negyedévben számottevően visszaesett a kereslet, ebben a szegmensben csaknem 15 százalékos csökkenést regisztráltak.
„Szalonjaink látogatottsága ugyan csökkent, ám megrendeléseinket ez csak kisebb mértékben érintette, a visszaigazolt rendelések teljesítésében pedig egyáltalán nincs fennakadás” – mondta lapunknak Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója. A hatósági szabályozáshoz és a piaci környezethez alkalmazkodva az autószalonok 15 óráig vannak nyitva, míg a szervizszolgáltatás az eredeti nyitvatartással üzemel – tette hozzá a cégvezető.
A szervizórák száma így valamelyest még emelkedett is az első negyedévben, az autókölcsönzéseknél azonban szinte azonnal, már februártól éreztette negatív hatását a járványhelyzet. A turizmus és az üzleti utazás lényegében leállt a vírus megfékezése érdekében hozott korlátozó intézkedések nyomán, az AutoWallis ennek betudhatóan csaknem negyedével kevesebb bérleti eseményt regisztrált az első három hónapban.
A járványhelyzethez alkalmazkodva már rövid távon költségcsökkentéseket vezetett be a vállalat.
„A forgalom visszaesése több munkakörben munkaidő-csökkentéssel kezelhető volt, a szervizek esetében pedig már a teljes munkaidőre való visszatérésnél tartunk. Azon dolgozóinknak, akiknél kivitelezhető volt, lehetővé tettük az otthoni munkavégzést” – tette hozzá Ormosy Gábor.
Az állami bértámogatási lehetőségeket figyeli a társaság, az érzékenyen érintett leánycégeik élnének is a segítséggel, amint azok ténylegesen elérhetővé válnak. A májustól számos céget érintő kiskereskedelmi különadó AutoWallisra háruló terhét viszont egyelőre nem tudják számszerűsíteni a részletszabályok ismerete nélkül, ahogyan a következő időszak forgalmát is nehéz pontosan megbecsülni. Mindenesetre Ormosy Gábor szerint az új adónem igencsak megnehezíti a kormányzati támogatások kihasználását. Könnyen lehet, hogy a közteher nagyobb kötelezettséget ró majd a társaságra, mint amennyit az elérhető bértámogatáson megspórolhatnak. Az AutoWallis csoport zavartalan működése bármilyen további intézkedés és forrásbevonás nélkül is biztosított, mivel a társaság legalább 12 hónapra elegendő tartalékokkal rendelkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.