Budapest Főváros Kormányhivatala a héten lezárhatja a hatósági eljárást, és törölheti az utazásszervezői nyilvántartásból a Robinson Tours utazási irodát – értesült a Világgazdaság.
E lépés a feltétele annak, hogy az utazásszervező ügyfeleinek a vagyoni biztosítékot nyújtó Colonnade Biztosító magyarországi fióktelepe megindíthassa a kártalanítást. Kovács Gábor, a fióktelep ügyvezetője lapunknak arról beszélt, hogy adataik szerint, bár magasabb az ügyfeleknek járó összeg az iroda első becslésében szereplő 250 millió forintnál, a 380 milliós kaucióbiztosítás bizonyosan fedezi majd a teljes kárértéket.
A biztosító úgy számol, hogy a törlés utáni egy héten belül az érintettek több mint 90 százaléka megkaphatja a korábban az irodának befizetett összeget.
A fennmaradó esetekben azonban további vizsgálatra van szükség, mert volt például olyan ügyfél, aki a bankkártyával fizetett pénzt az úgynevezett chargebackszolgáltatással visszakérte a bankjától. Ilyenkor az érintett már nem jogosult kártérítésre a biztosítótól.
A kormányhivatal a jelek szerint alaposabban megvizsgálja a Robinson esetét, mint a csődöt csak a múlt héten bejelentő Aeolus Utazási Irodáét.
Az utóbbi törlése már megtörtént, és a kaucióbiztosítást nyújtó Allianz Szlovákia Biztosító elkezdheti a károsultak kifizetését. Számottevő különbség, hogy a görögországi utakra specializálódott Aeolus Magyarországon csak közvetítőirodával volt jelen.
A csehországi és a szlovákiai anyacége már a koronavírus-járvány elején lehúzta a rolót, a magyarországit pedig a saját kérelmére kellett törölni az utazásközvetítői listából. A Robinson viszont saját jogon szervezett utakat, ráadásul a járvány idején a korlátozások miatt a kormányhivatalnak kevesebb lehetősége volt személyesen ellenőrizni az irodát.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható