Tíz százalék felett drágultak az építőipari alapanyagokat gyártó Masterplast részvényei tegnap a társaság rekorderedményeiről hírt adó gyorsjelentés közzététele után. A koronavírus árnyékában fennállásának legsikeresebb negyedévét zárta a cég, a július és szeptember között elért 37,5 millió eurós árbevétel, a 4,2 millió eurós EBITDA és az ehhez illeszkedő 2,6 millió eurós adózott nyereség egyaránt történelmi csúcs.
A forgalom ötödével, az EBITDA majdnem 60 százalékkal, a profit pedig negyedével szárnyalta túl az egy évvel korábbit, a jelentősen javuló dinamikában a növekvő építőanyag-nagykereskedelmi tevékenység és a bővülő gyártás mellett a magasabb nyereségtartalommal kecsegtető egészségiparba történő belépés is szerepet játszott. Mindebben kulcsszerepet vitt a júliusban integrált német leányvállalat, amelynek teljesítménye először jelent meg a konszolidált eredményben. A Masterplast Nonwoven GmbH magas kapacitáskihasználtsággal kezdte meg az egészségipari alapanyagok, ipari flízek és membránok előállítását. A gyorsjelentésben az ascherslebeni egység termékei a tetőfóliák és tetőelemek, valamint az ipari alkalmazások termékcsoportban jelennek meg, az előbbiben 74 százalékos, az utóbbiban 42 százalékos bővülést regisztráltak. A forgalom legnagyobb részét adó homlokzati hőszigetelő rendszerek értékesítése jóval szerényebb ütemben, 5 százalékkal, 15,95 millió euróra nőtt.
A legnagyobb súlyú magyar piacon a nem stratégiai termékek gyengébb kereslete miatt 7 százalékkal csökkent a forgalom. Az exportpiacokon ugyanakkor közel ötödével nagyobb árbevételt ért el a vállalatcsoport, azzal együtt is, hogy az eddig ide sorolt németországi eredményt az új gyáregység és a közvetlen értékesítés miatt már külön kategóriában mutatják ki. A németországi bevétel a helyi leányvállalatnak köszönhetően a tízszeresére ugrott, meghaladva az 5,1 millió eurót. Az összforgalom 14 százaléka származott a nyugat-európai országból, amely ezzel egy csapásra a második legfontosabb piaccá lépett elő, megelőzve az egyaránt két számjegyű növekedést mutató román és lengyel piacot. Az egészségügyi védekezéshez szükséges speciális alapanyagokat is gyártó Masterplast Nonwoven számottevően javította az eredményességet is, mivel ezeket a termékeket jellemzően magasabb haszonkulccsal értékesíti.
A rekordokat halmozó negyedéves eredmények ismeretében a társaság megerősítette az egész évre vonatkozó várakozásait is, ezek alapján 120 millió eurós forgalom és 10,2 millió euró EBITDA mellett 6,2 millió eurós adózott nyereséggel zárulhat az év.
„A nehéz idők ellenére a Masterplast előtt újabb beruházási és fejlesztési lehetőségek nyílnak, ezek megvalósítását intenzíven vizsgáljuk. A magyarországi építőanyag-piac fejlődésével kapcsolatban pedig kifejezetten optimisták lettünk, mert az újonnan bejelentett kormányzati családtámogatási intézkedések jelentős lökést adhatnak az újlakás-építésnek és a felújításnak is. Összességében – a zűrzavaros külső környezet ellenére – kifejezetten pozitívnak ítéljük meg a Masterplast további növekedési kilátásait” – mondta az eredmények kapcsán Tibor Dávid, a Masterplast Nyrt. elnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.