A járvány a Naspers kezére játszik: a legértékesebb afrikai tőzsdecég 27 százalékkal, 13 milliárd dollárra növelte forgalmát a szeptemberrel zárult hat hónapban. Az e-kereskedelemmel, távközléssel, internetes szolgáltatásokkal és médiával egyaránt foglalkozó dél-afrikai vállalatcsoport online eladásokból származó bevételei 37 százalékkal, 2,9 milliárd dollárra nőttek, az élelmiszerek forgalma például megduplázódott. A román eMAG és rajta keresztül a magyar Extreme Digital tulajdonosaként is ismert Naspers árfolyama az idén 30 százalékkal erősödött a johannesburgi tőzsdén, a hírekre még 2,45 százalékkal acélozódott a kurzus, dacára az egy részvényre eső nyereség 4,2 százalékkal, 363 centre való mérséklődésének. Érdekesség, hogy a Naspers koronagyémántjaként emlegetett Prosus ezúttal csak a profit 73 százalékát szállította, míg egy éve még az utolsó cent is onnan származott. A Naspersről leválasztott és tavaly az amszterdami tőzsdére bevezetett Prosusba vitték be a dél-afrikaiak a kínai Tencent internetes óriásban meglévő 31 százalékos részvénycsomagjukat, amely megbízhatóan szállítja a profitot számukra. A nyereség háromnegyede stabilan Kínából érkezik. A Prosus bevétele 53 százalékkal, 2,17 milliárd dollárra nőtt április és szeptember között, a cég, azon túl, hogy a Tencent-pakettet dédelgeti, internetes befektetésekkel, online pénzügyi szolgáltatásokkal is foglalkozik. A Prosusnál elbüszkélkedtek az eMAG és a kelet-közép-európai e-kereskedelmi üzletág kitűnő féléves teljesítményével, amely 84 százalékos plusszal 964 millió dollárra felfutó forgalmat és 21 millió dolláros profitot takar.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.