Pénz- és tőkepiac

Újabb szintlépést tervez a Masterplast

Három éven belül átlépheti a 200 millió eurót a Masterplast forgalma, miközben profitja a két és félszeresére hízhat. A növekedéshez újabb beruházásokat terveznek, és saját gyártású egészségipari késztermékekkel is megjelennének a piacon.

Nyolc százalék feletti zuha­nást követően fordult emelkedésbe a Masterplast kur­­zusa tegnap azután, hogy az épí­tőipari alap­anyagokat gyártó társaság az eddi­gieknél is ambiciózusabb eredményvárakozással és stratégiai tervekkel állt elő. Az online konferencián bemutatott várakozások szerint a tavalyi évet 120 millió körüli árbevétellel, 10 millió eurót meghaladó EBIDTA-val és 6,2 millió eurós adózott eredménnyel zárhatta a társaság, az idei év pedig a korábbi várakozásokhoz képest is erősebb lehet. Az egészségipar számára termelő német gyártóegység tavalyi megvásárlása és a hazai gyártóbázis fejlesztése révén a forgalom átlépheti a 150 millió

eurót, a profit pedig a 10 millió

eurót. A következő két esztendőben az árbevétel 25, az adózott eredmény pedig 2-3 millió euróval bővülhet évente, az előbbi így 2023-ra átlépheti a 200 millió eurót, miközben a profit a tavalyi két és félszeresére hízhat. Ez valódi szintlépést jelentene a korábbi tervekhez képest, egy évvel ezelőtt még 2022-re is „csupán” 132 millió eurós forgalommal és 7,5 milliós nyereséggel kalkulált a társaság.

A hosszabb távú stratégia fő iránya továbbra is a hőszigetelő rendszerek gyártása, ahol további fejlesztéseket, beruházásokat sőt akár akvizíciókat is terveznek a következő három évben, hogy az évtized végére európai szinten is jelentős, a régióban meghatározó hőszigetelőanyag-gyártóvá váljon a Masterplast.

A tavaly elindított, magasabb jövedelmezőségű egészségipari üzletág is dinamikusan fejlődhet.

A koronavírus-válság során stratégiai jelentőségűvé váló szektorban tartósan megnövekvő keresletre és a higiéniai textilek piacának bővülésére számítanak, ami a vírus visszaszorítása után sem csökken számottevően. Az alapanyagok gyártásán túl saját késztermékeivel is megjelenne a cég, amely Magyarország egészségipari textíliával való ellátásában jutna stratégiai szerephez, miközben az euró­pai piacon is megvetné a lábát. A vállalat teljes egészségipari tevékenységének nyeresége 2030-ra elérheti az építőipari szegmens szintjét.

A menedzsment megerősítette korábbi osztalékpolitikáját, és közzétette frissített előrejelzését is. Osztalékként továbbra is az adózott eredmény maximum fele fizethető ki az iparági környezet, a jövőbeni beruházások és a működőtőke-igény figyelembevételével. A 2020-as eredményből részvényenként 44 forintos osztalékot fizethetnek, a juttatás mértéke 2023-ra, évente 11 forintos lépcsőkben emelkedve érheti el a 77 forintot. A Masterplast 57,7 százalékát birtokló két nagytulajdonos, Tibor Dávid és Ács Balázs megerősítette, hogy továbbra sem adnak el pakettjükből, új befektetői kört viszont szeretnének megszólítani, ezért februárban nemzetközi befektetői roadshow indul. Konkrét célként fogalmazták meg, hogy már a tavasszal elérjék a BUX-tagságot. A jelentősen megnőtt részvényforgalom és az árfolyamralival javuló közkéz-kapitalizáció alapján lapunk számításai szerint ez szinte már borítékolható is.

osztalék szigetelőanyag STRATÉGIA eredményvárakozás EBITDA egészségipar építőipar árbevétel Masterplast
Ezek is érdekelhetik