Pénz- és tőkepiac

Allianz: új kihívások határozhatják meg a biztosítási piacot 

A kockázati sorrend változása, az ügyintézés átalakulása, és a fenntarthatósági követelmények határozhatják meg idén a biztosítási piacot világszerte.

A kockázati sorrend változása, az ügyintézés átalakulása, és a fenntarthatósági követelmények határozhatják meg idén a biztosítási piacot világszerte

- közölte az Allianz Hungária kedden.

A biztosító a saját felméréseire hivatkozva a piacot egyik leginkább befolyásoló fejleménynek a biztosítási kockázatok új sorrendjét emelte ki.

A legfőbb üzleti kockázatok idén az üzletmenet megszakadása, a világjárvány és a kiberbiztonsági események lesznek – vagyis három, egymáshoz szorosan kapcsolódó kockázati tényező.

Magyarországon fej-fej mellett, megosztva végeztek az első helyen a kiber incidensek és a járványhelyzet jelentette kockázatok, mindkettőt egyaránt a 108 válaszadó 32 százaléka jelölte meg az első helyen.

A 2020-as kockázati barométeren a válaszadók 42 százaléka által legfontosabb kockázatnak jelölt jogi és szabályozási környezet változásainak kockázata továbbra is jelentős maradt, de a járványhelyzet és a digitalizáció gyorsulását kihasználó kiberbiztonsági incidensek leszorították az első helyről.

Fotó: AFP

A top tízben pedig új elemként jelent meg a természeti katasztrófák jelentette kockázat, amely hazánkban a viharkárok, valamint az árvizek és földrengések által jelentett rizikófaktorokat fedi. Hozzátették, hogy a járvány miatti bizonytalanság még sokáig nem múlik el, és Magyarországon is megjelenhetnek a megváltozott igényekhez igazodó lakásbiztosítások, az üzletmenet-folytonossági biztosítások, vagy a munkából kiesésre köthető termékek.

Az Allianz szerint a járvány felgyorsította a digitális átalakulást, de közben a személyes kapcsolatokat is felértékelte.

A biztosítási termékek és szolgáltatások fontos szempontja lesz emiatt az emberközpontúság, de meghatározó követelményként említették a szolgáltatások egyszerűsítését, az áttekinthető termékkínálatot, a távoli ügyintézést is.

A biztosítóknak a közlemény szerint érdemes hasznosítaniuk a közösségi médiából származó adatokat, az adatok elemzésében pedig a mesterséges intelligenciát, így egyre pontosabban mérhetik fel az ügyféligényeket. Alapvető elvárás továbbá, hogy a

befektetéseik megfeleljenek a fenntarthatósági követelményeknek, a környezeti és társadalmi szempontokra egyaránt ügyelve

- olvasható az előrejelzésben.

biztosító Allianz
Kapcsolódó cikkek