Pénz- és tőkepiac

A biztosítás és az adótudatosság is előkerül a gimnáziumi pénzügyi versenyen

A korábbi, szakiskolák számára meghirdetett verseny után ezúttal a gimnáziumok tanulóinak hirdetik meg a Privátbankár Pénzügyi Junior Klasszis versenyt. Április 12-én délig lehet jelentkezni, eddig már több mint 400 diák bekapcsolódása mondható biztosnak.

A diákok négyfős csoportokban versenyeznek majd, a döntő május 19-én lesz.

Fotó: Shutterstock

Jelasity Radován, az Erste Bank vezérigazgatója elmondta, bankjuk alapítása óta fontosnak tartja a társadalmi felelősségvállalást, amelynek kiemelkedő része, hogy minden eszközzel segítsenek a jelenlegi és a jövőbeli banki ügyfelek pénzügyi tudásának emelésében.

Sinkáné dr. Csendes Ágnes, a szakigazgatója szerint

a középiskolás korosztály az, amely először találkozik az adózással, s ők azok, akik még megfelelő nyitottsággal bírnak.

A NAV tavaly először mérte fel a lakosság és a vállalkozások adótudatosságát, ám a szervezet nagyon fontosnak tekinti a fiatalok adótudatosságának emelését.

Hergár Eszter, a Pénziránytű Alapítvány kuratóriumi elnöke emlékeztetett arra, hogy a versenyeken felül az alapítvány tankönyvek kiadásával, tananyaggal segíti a pénzügyi tudatosság fejlődését. Ezek a tankönyvek már 430 ezer tanulót ismertetnek meg a pénzügyi alapismeretekkel.

Selmeczi-Kovács Zsolt, a Giro Zrt. vezérigazgatója szerint a pénzügyi tudatosság változása az elmúlt időszakban az elektronikus fizetési megoldások elterjedésével párhuzamosan zajlik, a digitalizáció ugyanis új megoldásokat és használatot kíván. A Giro ezen a téren nagyot lépett, hiszen egy éve sikeresen működtetik az azonnali fizetési szolgáltatást.

Tátrai Bernadett, a Fundamenta elnök-vezérigazgatója szerint

a pénzügyi tudatosság a zsebpénzzel kezdődik, itt nagyon fontos a szülői példa.

A családon belül ki kell alakulnia ezeknek a mintáknak. A mostani verseny igazi érdeme, hogy a részt vevő fiataloknak már meglesznek a pénzügyi alapismeretei, amelynek köszönhetően ők már bizonyosan tovább tudják adni ezt a mintát a saját gyermekeinek, amikor majd családot alapítanak.

Molnos Dániel, a Magyar Biztosítók Szövetségének főtitkára szerint az, hogy a mindennapi pénzügyekben jártas fiatalok kerüljenek ki az életbe, azért fontos, mert a tapasztalatok azt mutatják, hogy

az iskolapadból kikerülő fiataloknak – ha banki termékekkel kapcsolatban már rendelkeznek is információkkal – a biztosításokkal kapcsolatban meglehetősen hiányos a tudásuk.

A Mabisz a versenyek mellett egyéb programokon is igyekszik a kockázatok csökkentésére, a biztosítások fontosságára felhívni a figyelmet. A rendőrséggel közösen immár kilenc éve szervezett őszi biztonság hete rendezvénysorozat sikerét jól mutatja, hogy immár kilenc országba fognak hasonló rendezvényeket tartani az érintettek.

Ifj. Pleschinger Gyula, az MKB Private Banking igazgatóságának vezetője szerint a játékos forma jó teret biztosíthat arra, hogy a gyerekek rájöjjenek, hogy egy-egy pénzügyi döntés mögött milyen megfontolások állnak. Ha ezt a fiatalok megtapasztalhatják, akkor talán arra is rájöhetnek, hogy egy-egy befektetési termék és tanács mögött milyen komoly szakmai munka van. A verseny ahhoz is hozzájárulhat, hogy a fiatalok fejében ne a filmekből ismert pejoratív kép legyen a bankárokról – és így közülük akár többen is elgondolkozzanak arról, hogy a pénzügyi területen találjanak maguknak állást. Ez fontos is, hiszen a szakmának szüksége van lendületes fiatalokra.

Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) pénzügyi tudatosság Erste Bank Hungary Zrt Pénziránytű Alapítvány MKB Private Banking Giro Zrt. Fundamenta
Kapcsolódó cikkek