A központi hitelinformációs rendszerben (KHR) szereplő adatairól bárki jogosult tájékoztatást kérni bármelyik, a rendszerbe adatot szolgáltató intézménynél (referenciaadat-szolgáltatónál), illetve a KHR-t működtető BISZ Zrt.-től is – egyértelműsítette a Magyar Nemzeti Bank. Az erre vonatkozó kérelem befogadását az érintett bank, pénzügyi vállalkozás vagy más érintett szolgáltató nem tagadhatja meg, s nem számíthat fel díjat, költséget annak kiadásáért – közölte a Magyar Nemzeti Bank. A kérelmet az érintett szolgáltató két napon belül köteles megküldeni a BISZ Zrt.-nek, amely három napon belül – csak az ügyfél számára megismerhető módon – visszaküldi a rekordot az intézménynek, amelynek további két munkanapon belül kell azt az ügyfélnek eljuttatnia.
Az adatigénylés nyomán az ügyfél megismerheti a hozzá kapcsolódó pénzügyi szolgáltatási szerződésekről a KHR-ben tárolt valamennyi információt, s azt is, hogy ezeket melyik pénzügyi szolgáltató adta át a KHR-be, sőt azt is, hogy melyik szolgáltató, mikor és milyen jogcímen kérte le a kérelmező adatait a KHR-ből. A jegybank szerint alapvetően fontos, hogy az ügyfelek kellő időben megismerhessék saját hiteljelentésüket, hiszen ennek fényében tudják tervezni az esetleges újabb hitelfelvételt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.