BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Átalakítja az autókölcsönzést a csiphiány

Korábban a kölcsönzők nagyban vásároltak új autókat és egy évig használták. Most a használtautó-piacra fókuszálnak.

A Hertzhez és az Enterprise Holdingshoz hasonló autókölcsönzéssel foglalkozó vállalatokat a globális csiphiány változásra késztette az autóbeszerzés terén – mondta Török Lajos, az Equilor vezető elemzője.

Hozzátéve: eddig az általános eljárás az volt, hogy nagy mennyiségben vettek új autókat, amelyekre így jelentős árengedményt kaptak.

Az így megvásárolt autókat egy évig rendszeresen kiadták, majd ezután aukció keretében értékesítették azokat.

A jelenlegi csiphiányos helyzetben ezek a vállalatok a használtautó-piachoz fordultak, amivel jelentősen megemelték a keresletet a piacon. A Manheim-index, amely a használt autók árait méri, 52 százalékos emelkedést mutat év/év alapon. Iparági szakértők szerint az index egészen júniusig tovább fog nőni.

Fotó: Shutterstock

Az idei első negyedévben az autógyártás 4,6 százalékot esett vissza éves alapon, ami óriási zsugorodást jelent, tekintve, hogy a tavalyi bázisév szintén alacsony volt, miután a koronavírus-járvány többhetes üzembezárásokkal járt.

Elvitte a járvány a bérautóflotta felét

Optimista forgatókönyv szerint a piac legkorábban 2023 után állhat helyre.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek