Folyamatos áremelésekkel és ellátási zavarokkal sújtott alapanyag-piaci környezetben jól vizsgázott a Masterplast Csoport ellátási lánca és sikeresen indította a 2021-es évet. 53 százalékkal nőtt az árbevétel az első negyedévben, amihez nagymértékben hozzájárult az új német gyártócég forgalma, folytatódott a tavaly decemberben indult védőruha értékesítés, és növekedett az alaptevékenység bevétele – közölte gyorsjelentésében a Masterplast.
A forgalom bővülését meghaladóan emelkedett a cégcsoport kereskedelmi árrése, köszönhetően az építőipari szegmens stabil teljesítményének, valamint a németországi egészségipari textília gyártás és az egészségügyi védőruha értékesítés fejlődésének.
Nőtt a leányvállalatok eredményessége, a vállalat gyártóegységeinek kapacitáskihasználtsága és javult a gyártás-hatékonyság. Mindezeknek tulajdoníthatóan a társaság fennállása legmagasabb forgalmát és eredményét érte el a szezonálisan leggyengébb első negyedévben.
A társaság EBITDA-ja 4 372 ezer euró volt, ami közel négyszerese az előző év ugyanezen időszakának, míg az adózott eredménye 2 798 ezer euró volt, amely több mint tízszerese az előző éves bázisnak. Az év hátralévő részére is turbulens alapanyagpiaccal és az ösztönzők hatására élénkülő szigetelő ipari környezettel számol a társaság, ahol erős ellátási láncára támaszkodva, magas eredménytermelést prognosztizál a Vállalat a következő időszakokra is.
A Masterplast árbevétele 2021. első negyedévében 38 280 ezer euró volt.
A Csoport EBITDA-ja 2021. I. negyedévében 4 372 ezer euró (11,4 százalék EBITDA hányad) volt a bázisidőszak 1 126 ezer eurós (4,5 százalék EBITDA hányad) értékével szemben, ami 288 százalékos növekedést jelentett.
A korábban nem tapasztalt drasztikus alapanyag áremelkedések és beszerzési nehézségek komoly kihívás elé állították a társaságot az év első hónapjaiban.
Az acél, műanyag és építőkémiai alapanyagok gyors drágulását a globális ellátási láncok akadozása, az általános kapacitáshiány és a logisztikai rendszerek beszűkülése tovább fokozta, melyek következményei az építőipari és egészségipari termékek árában is gyorsan megjelentek. Mindezek ellenére sikeres volt a gyártás alapanyagellátásának biztosítása, ami kulcsfontosságúnak bizonyult az elért eredményekhez.
A német gyártás az egészségipar és a német piac kiszolgálásában játszott szerepet. Mindkét terület új-többletbevételt jelentett az első negyedévben, miután a bázisév azonos szakaszában még nem volt aktív ez a két szegmens.
A cég beszámolója szerint Romániát kivéve minden kiemelt piacon nőtt a forgalom, a termékcsoportokat tekintve is szinte mindegyik termékcsoportban jelentősen gyarapodott az árbevétel.