Stabil növekedést ígér a Telekom menedzsmentje
Murányi Ernő | A Magyar Telekom éves összevetésben elért több mint 8 százalékos EBITDA-növekedése mögött jelentős bázishatás is áll, ezért a távközlési konszern nem emeli meg 2021-re szóló publikus célkitűzését – mondta el a tegnapi sajtóbeszélgetésen Daria Dodonova, a Magyar Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese. Az előző év első negyedévében ugyanis 3,5 milliárd forintot fordított a cég a létszámcsökkentés miatti végkielégítésekre, ami az idén jóval szerényebb összeget tett ki.
A társaság ugyanakkor műszaki és kereskedelmi innovációinak, valamint szolgáltatásai minőségének köszönhetően továbbra is stabil javulásra számít, amit részint a széles bázisú növekedés, részint az új fejlesztések népszerűsége támaszt alá, amelyek közül Daria Dodonova elsősorban a hálózatfejlesztést emelte ki. A Telekom teljes hálózatán belül már 61 százalékos arányt ér el az 1 gigabit kapacitású vezetékek aránya, amelynek mintegy kétharmada optikai szálas hálózatot takar. Halad az 5G-s fejlesztés is, az ország területének 10 százalékán már rendelkezésre áll a legmodernebb technológia.
Számos új megoldás segítette a vállalat alkalmazkodását a járvány idején is, az okoswifi-koncepció, az otthoni gigabites csomagok, vagy például a netgarancia mind a kényszerűen a lakásból dolgozó vagy az online oktatásban részt vevő felhasználók igényeire kínált megoldást – tette hozzá Szabó Melinda kereskedelmi vezérigazgató-helyettes. Mint hangsúlyozta, felértékelődött a wifi-szolgáltatás minősége és korlátozás nélküli hozzáférhetősége, hiszen a rendszernek egyszerre kellett/kell kiszolgálnia több családtagot, akik a lakás különböző pontjairól kapcsolódnak a hálózathoz.
A kereskedelmi vezető szerint a piac visszaigazolta a fejlesztéseket, hiszen a mobil-adatforgalmat lebonyolító ügyfelek száma az év első negyedében az előző év azonos időszakához viszonyítva 8,6 százalékkal, 3,4 millióra nőtt, míg a vezetékes adatforgalom 37 százalékkal ugrott meg. Nőtt a hangforgalom is mind a vezetékes, mind a mobilhálózaton, ám ezt döntően a korlátlan használatot lehetővé tévő csomagok terjedése váltotta ki. Nem mellesleg nagyot esett a Magyar Telekomtól elpártoló felhasználók száma is.
Egy év alatt 108 ezerrel, 953 ezerre nőtt az IPTV-előfizetések száma, egy tévés szolgáltatást igénybe vevő háztartásban most már átlagosan 1,8 set-top-box van, a tévé-előfizetések száma pedig 6,5 százalékkal emelkedett.
A digitalizáció témájára térve Szabó Melinda hangsúlyozta, hogy már lakossági ügyfeleik 61 százaléka használja a Telekom-alkalmazást, a Vanda digitális hangasszisztens közreműködésével teljeskörűen lezárt sikeres tranzakcióinak száma pedig 43 százalékkal növekedett. A Magyar Telekom emellett három éve piacvezető a mobilkészülék- és tabletértékesítés területén, az online kiskereskedelmi piacon, míg a tévék termékkörében az ötödik legnagyobb forgalmú online kereskedővé vált.


