Murányi Ernő | A Magyar Telekom éves összevetésben elért több mint 8 százalékos EBITDA-növekedése mögött jelentős bázishatás is áll, ezért a távközlési konszern nem emeli meg 2021-re szóló publikus célkitűzését – mondta el a tegnapi sajtóbeszélgetésen Daria Dodonova, a Magyar Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese. Az előző év első negyedévében ugyanis 3,5 milliárd forintot fordított a cég a létszámcsökkentés miatti végkielégítésekre, ami az idén jóval szerényebb összeget tett ki.
A társaság ugyanakkor műszaki és kereskedelmi innovációinak, valamint szolgáltatásai minőségének köszönhetően továbbra is stabil javulásra számít, amit részint a széles bázisú növekedés, részint az új fejlesztések népszerűsége támaszt alá, amelyek közül Daria Dodonova elsősorban a hálózatfejlesztést emelte ki. A Telekom teljes hálózatán belül már 61 százalékos arányt ér el az 1 gigabit kapacitású vezetékek aránya, amelynek mintegy kétharmada optikai szálas hálózatot takar. Halad az 5G-s fejlesztés is, az ország területének 10 százalékán már rendelkezésre áll a legmodernebb technológia.
Számos új megoldás segítette a vállalat alkalmazkodását a járvány idején is, az okoswifi-koncepció, az otthoni gigabites csomagok, vagy például a netgarancia mind a kényszerűen a lakásból dolgozó vagy az online oktatásban részt vevő felhasználók igényeire kínált megoldást – tette hozzá Szabó Melinda kereskedelmi vezérigazgató-helyettes. Mint hangsúlyozta, felértékelődött a wifi-szolgáltatás minősége és korlátozás nélküli hozzáférhetősége, hiszen a rendszernek egyszerre kellett/kell kiszolgálnia több családtagot, akik a lakás különböző pontjairól kapcsolódnak a hálózathoz.
A kereskedelmi vezető szerint a piac visszaigazolta a fejlesztéseket, hiszen a mobil-adatforgalmat lebonyolító ügyfelek száma az év első negyedében az előző év azonos időszakához viszonyítva 8,6 százalékkal, 3,4 millióra nőtt, míg a vezetékes adatforgalom 37 százalékkal ugrott meg. Nőtt a hangforgalom is mind a vezetékes, mind a mobilhálózaton, ám ezt döntően a korlátlan használatot lehetővé tévő csomagok terjedése váltotta ki. Nem mellesleg nagyot esett a Magyar Telekomtól elpártoló felhasználók száma is.
Egy év alatt 108 ezerrel, 953 ezerre nőtt az IPTV-előfizetések száma, egy tévés szolgáltatást igénybe vevő háztartásban most már átlagosan 1,8 set-top-box van, a tévé-előfizetések száma pedig 6,5 százalékkal emelkedett.
A digitalizáció témájára térve Szabó Melinda hangsúlyozta, hogy már lakossági ügyfeleik 61 százaléka használja a Telekom-alkalmazást, a Vanda digitális hangasszisztens közreműködésével teljeskörűen lezárt sikeres tranzakcióinak száma pedig 43 százalékkal növekedett. A Magyar Telekom emellett három éve piacvezető a mobilkészülék- és tabletértékesítés területén, az online kiskereskedelmi piacon, míg a tévék termékkörében az ötödik legnagyobb forgalmú online kereskedővé vált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.