BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A UBS nem csak a szupergazdagok bankja

M. E. | A svájci UBS nem kevesebb, mint 30 milliárd dollárral bővítheti az általa kezelt vagyon állományát a következő 12 hónap során a tavaly májusban bevezetett digitális vagyonkezelési platformja révén, elsősorban a globális szupergazdagok után következő, szintén meglehetősen vagyonos rétegekre számítva – tudta meg a Reuters a cég menedzsmentjéhez közel álló körökből. A MyWaynek nevezett, folyamatosan fejlesztett felület segítségével az elmúlt évben mintegy 3,7 milliárd dollár került a zürichi óriás kezelésébe.

Ralf Hamers vezérigazgató vesszőparipájának megfelelően, hogy tudniillik szélesíteni kell a pénzintézet ügyfélbázisát, most már akár 250 ezer svájci frankkal, azaz nagyjából 80 millió forintos tőkével is ügyféllé válhatnak a befektetők, ami a digitális fejlesztések mellett szintén növelte a UBS vonzerejét. Az első 12 hónap során a platformra érkezett tőke összegét és a második évre kitűzött célszámot a Reutersnak a svájci bank szóvivője is megerősítette.

Hamers amúgy a UBS első negyedéves eredményeinek közzétételekor is beszélt a bank kissé meglepő új stratégiájáról, amely már csak azért is nagy port kavart szűkebb szakmai körökben, mert eddig a vagyonkezelők nagy hangsúlyt fektettek a személyes kapcsolatokra, főként, ha a leggazdagabbakról volt szó. Az angol hírügynökség szerint emellett önmagában már az is egy váratlan húzás, hogy a helvét bank aktív kampánnyal fordul az ötmillió dollárnál kisebb befektethető vagyonnal rendelkező potenciális ügyfelek felé.

Hamers azonban kiemelte, hogy ez a terület lesz a bank bevételtermelésének új motorja, innen várható a növekedés. Sőt a bankvezér egyenesen a Spotifyhoz és a Netflixhez hasonlította a cég jövőbeli működését, a hangsúly a személyre szabott digitális ajánlatokon lesz.

Andreas Venditti, a szintén svájci Bank Vontobel elemzője úgy véli, hogy miközben a világ milliárdosainak több mint fele a UBS-nél bankol, a jóval szélesebb, az emberiség nagyjából 1 százalékát kitevő következő rétegen belül még sehol sincsenek az 50 százalékos aránytól, tehát közöttük bőven lesz tere a terjeszkedésnek, nagy potenciált rejt az új irány.

Bruno Marxer, a UBS globális befektetési üzletágának vezetője pedig arról beszélt nemrégiben, hogy a platform iránt nagy az érdeklődés mind a viszonylag kisebb vagyonnal rendelkező ügyfelek, mind a milliárdosok táborában. Földrajzi megoszlás szerint a felületen megjelenő befektetők oroszlánrészét a svájciak teszik ki, de egymilliárd dollár már Ázsiából is beáramlott. A bank most főként Európában és Észak-Amerikában erősíti marketingpolitikáját.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.