BUX 50,961.25
-2.68%
BUMIX 4,273.42
-0.99%
CETOP20 2,251.73
-3.61%
OTP 17,135
-4.62%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-4.38%
-0.26%
-1.21%
ZWACK 16,500
-0.60%
0.00%
ANY 1,530
-0.65%
RABA 1,365
-1.80%
-2.18%
-1.63%
+2.72%
+1.57%
-1.79%
+6.33%
-0.47%
-1.52%
-1.71%
OTT1 149.2
0.00%
-2.07%
MOL 2,450
-0.97%
+2.33%
ALTEO 1,750
-1.13%
0.00%
+0.84%
EHEP 1,670
-5.92%
0.00%
-3.08%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.20%
-0.12%
+4.93%
0.00%
SunDell 39,000
0.00%
-4.84%
-2.22%
-2.87%
0.00%
+0.51%
-1.47%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

A Wizz Air további veszteségekre figyelmeztet

A Wizz Air még a jelenlegi negyedévben is csupán járvány előtti kapacitása 30 százalékán repül.

A Wizz Air továbbra is veszteséges maradhat a világgazdaság vártnál lassabb kilábalása miatt – figyelmeztetett reggel a diszkont légitársaság az előző évet lezáró gyorsjelentése közzétételekor.

Váradi József vezérigazgató úgy véli, a cég április elsején megkezdett 2021-2022-es üzleti évében sem tud nyereséget termelni,

hacsak a korlátozások enyhítésével a kormányok nem kapcsolnak magasabb sebességi fokozatba.

Fotó: Shutterstock

A londoni tőzsdén jegyzett magyar társaság éves nettó vesztesége elérte az 576 millió eurót, miután az azt megelőző évben még 281 millió eurós nyereséget termelt.

A korrigált eredménye pedig az előző évi 345 millió eurós nyereségből 482 millió eurós veszteségbe fordult.

A fapados szolgáltató által szállított utasok száma a negyedére, azaz 10 millió főre esett vissza, míg a légicégeknél árgus szemmel figyelt utaskilométer (ASK) 64 százalékkal zsugorodott, így nem csoda, hogy a cég árbevétele 73 százalékkal, 739 millió euróra csökkent.

Azon belül a menetjegy-értékesítésből befolyt bevétel 78 százalékkal, 326 millió euróra esett.

Figyelemre méltó ugyanakkor, hogy a Wizz Air teljes tisztított működési költségét sikeresen szorította vissza, méghozzá több mint 50 százalékkal 1,17 milliárd euróra.

Még mindig magas a vállalat készpénzállománya, mely kevéssel meghaladja az 1,6 milliárd eurót, azaz az utolsó negyedévben például mindössze 84 millió eurót égettek el.

Ráadásul a menedzsment tájékoztatása szerint a 433 millió eurót kitevő 3 hónapnál hosszabb időre lekötött betéteteket nem készpénzként tartják nyilván.

A Reuters által ultra olcsó légitársaságnak nevezett Wizz Air a jelenlegi negyedévben válság előtti kapacitása 30 százalékán repül, a teljes 100 százalékos kapacitás bevetésére csak a 2022-23-as pénzügyi évben kerülhet sor.

Idén májusban amúgy összesen 832 ezren utaztak a lila-fehérben pompázó repülőkön, ami a tavaly májusi adatot 6,5-szer haladta meg, viszont meg sem közelítette a 2019-es számot.

Fotó: Shutterstock

Váradi József azonban hosszabb távon megtartotta optimista hozzáállását, hiszen – mint mondta – a jövőben is szisztematikusan figyelik az új piaci lehetőségeket, az elmúlt 12 hónapban a flottafejlesztésekre és a hálózatépítésre költött befektetéseik pedig hamarosan termőre fordulnak szerinte.

A Wizz Air részvényei a londoni tőzsdén 1,3 százalékkal, 48 font közelébe gyengültek a jelentés közzétételét követően.

Az elmúlt 12 hónapban ellenben a társaság papírjai 40 százalékkal drágultak. Idén márciusban például a tőzsdei bevezetés óta először 55 font felett kereskedtek vele.

A cég részvényeire az elmúlt fél évben elemzést kiadó nyolc elemző közül hét vételre ajánlja a papírokat a Marketbeat.com összesítése szerint, míg az előre tekintő célár 48,8 és 60 font között szóródik.

Kapcsolódó cikkek