BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fizetési forradalom kialakulóban: a PayPal beférkőzik a ChatGPT-be, amivel az online vásárlás egy csapásra megváltozhat

A PayPal digitális pénztárcája közvetlenül beépül a ChatGPT-be, így a felhasználók azonnal fizethetnek azokon az oldalakon keresztül, amelyeket a mesterséges intelligencia ajánl nekik. A PayPal és az OpenAI együttműködése új fejezetet nyithat az online vásárlásban, a fizetési rendszer pedig a mesterséges intelligenciára épülő e-kereskedelem kulcsszereplőjévé válhat.

A PayPal megállapodást kötött az OpenAI-jal, amelynek értelmében az online fizetési rendszer digitális pénztárcája beépül a ChatGPT-be. A felhasználók közvetlenül fizethetnek majd azokon a termékeken keresztül, amelyeket a csetbot segítségével találnak – közölte a vállalat a CNBC-vel.

paypal happy smiling woman in pink shirt on sofa at home shopping online
A PayPal digitális pénztárcája közvetlenül beépül a ChatGPT-be / Fotó: freepik.com

A hétvégén megkötött megállapodás értelmében a jövő évtől a PayPal teljes ökoszisztémája integrálódik a ChatGPT-be. Ez azt jelenti, hogy 

a PayPal felhasználói a mesterséges intelligencián keresztül vásárolhatnak, míg a kereskedők értékesíthetnek rajta, és a termékeik is megjelenhetnek benne 

– magyarázta Alex Chriss, a PayPal vezérigazgatója az üzleti lapnak.

A PayPal a mesterséges intelligencián alapuló, online vásárlás fizetési alapjává válna

A lépés a PayPalt az elsők közé helyezi az OpenAI e-kereskedelmi terjeszkedésében. A cél az, hogy a heti több mint 700 millió ChatGPT-felhasználó a MI segítségével találjon rá a kívánt termékekre. Ez olyan lesz, mintha egy személyes vásárlási tanácsadó segítené őket.

A vállalat emellett kezeli majd a kereskedők fizetési útvonalait, a tranzakciók ellenőrzését és az egyéb háttérfolyamatokat is, így az egyes eladóknak nem kell külön regisztrálniuk az OpenAI-nál – közölte a PayPal.

Chriss hangsúlyozta, hogy mind a fogyasztók, mind a kereskedők a PayPal által hitelesítettek, ami jelentősen csökkenti a csalás kockázatát. A vásárlók bankszámláról, bankkártyáról vagy PayPal-egyenlegből is fizethetnek, és élvezhetik a vásárlói védelem, a csomagkövetés és a vitás ügyek rendezése nyújtotta biztonságot.

Chriss szerint az ügynökszerű, MI-alapú vásárlás egy teljesen új vásárlási paradigmát valósít meg, és gyorsan a jövő egyik kulcselemévé válhat.

A PayPal azt is bejelentette, hogy kiterjeszti az OpenAI vállalati MI-megoldásainak alkalmazását a saját dolgozói körében, hogy ezzel felgyorsítsa a termékfejlesztési ciklusokat.

A fizetési platform nemrég együttműködést jelentett be a Google-lal és a Perplexityvel.

Az OpenAI pedig már szeptemberben bejelentette, hogy felhasználói a Shopify és Etsy kereskedőitől is vásárolhatnak, két hete pedig az amerikai Walmarttal kötött e-kereskedelmi megállapodást.

Új mobilpénztárcát indított a PayPal, amellyel iPhone-on is elérhető lesz a készpénzmentes fizetés

A készpénzmentes fizetés egyre inkább a mobiltelefonok irányába tolódik, és ezt a trendet a PayPal is felismerte. A cég Németországban új „mobilpénztárcát” vezetett be tavasszal azzal a céllal, hogy a bolti vásárlások során is valós alternatívát nyújtson az Apple Pay és a Google Pay mellett.

Az új megoldás a modern okostelefonokba beépített NFC-csipre épít. Ez lehetővé teszi, hogy a vásárlók egyszerűen csak a terminálhoz érintsék a telefonjukat, és a fizetés automatikusan elindul a PayPal alkalmazáson keresztül. Ez az érintéses fizetési módszer (más néven „tap to pay”) tavaszig főként az Apple és a Google platformján volt elérhető, valamint néhány bank is kínálta már ezt az opciót.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.