Míg tavaly csupán a Cetelem Bank ügyfeleinek 5 százaléka tervezett többet költeni az előző évinél, addig az idén a 17,6 százaléka, és felfutott a körükben a hitelkártya használata is – ismertette Szabó Péter, a Cetelem Bank vezérigazgatója a hitelintézet felmérését. Az előző felmérés alapján a válaszadók 57 százaléka nem tervezett változtatni a fogyasztási szokásain, de csak a 31 százalékuk nem változtatott.
Felújításra a 44 százalékuk szeretett volna fordítani, de erre végül csak a 35 százalékuk költött. A legjobban az utazásra költött pénz esett. Élelmiszert a válaszadók korábbi 10 százaléka után most a 19 százaléka szerzett be online, viszont esett az elektronikai háztartási és szórakoztató ipari eszközök iránti netes kereslet.
A válaszadók tavaly tízes skálán 4,9-esre, az idén 4,4-esre értékelték anyagi helyzetüket. Európában pesszimistábbak lettek az emberek, az átlagos érték tavaly 5,4, az idén 4,7 pont volt.