Míg tavaly a Cetelem Bank ügyfeleinek csupán 5 százaléka tervezett többet költeni az előző évinél, addig az idén már a 17,6 százaléka, és felfutott a körükben a hitelkártya használata is – ismertette Szabó Péter, a Cetelem Bank vezérigazgatója a hitelintézet felmérését. Az előző felmérésből az derült ki, hogy a válaszadók 57 százaléka nem tervezett változtatni a fogyasztási szokásain, de végül csak 31 százalékuk nem változtatott. A hitelkártya-használat a járvány idején sokkal gyakoribbá vált, és nőtt és az átlagosan felvett hitel összege is.
Bár a hazai infláció megegyezett az egy évvel korábbival, a válaszadók nagy része többet költött elektronikai cikkekre, mint az előző évben. Felújítást 44 százalékuk tervezett, de erre végül csak 35 százalékuk költött. A legnagyobb mértékben az utazásra fordított pénz csökkent. Élelmiszert a válaszadók korábbi 10 százaléka után most a 19 százaléka szerzett be online, viszont esett az elektronikai háztartási és szórakoztatóipari eszközök iránti netes kereslet. A válaszadók tavaly tízes skálán 4,9-esre, az idén 4,4-esre értékelték az anyagi helyzetüket. Európában pesszimistábbak lettek az emberek, az átlagos érték tavaly 5,4, az idén 4,7 pont volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.