A Netflix második negyedéves bevétele 19 százalékkal, 7,34 milliárd dollárra, üzemi nyeresége 36 százalékkal 1,85 milliárd dollárra gyarapodott az egy évvel korábbihoz képest. A júniussal zárult negyedévre a cégvezetés 7,30 milliárd dolláros bevétellel és 1,44 milliárdos adózott nyereséggel tervezett. Még jobban mutat az adózott eredmény sor, amelyen a tavalyi 720 millió helyén most 1,35 milliárd dollár, azaz duplázás közeli mutató szerepel. Az üzemi marzsot is jelentősen növelni tudták: 22,1 százalékról 25,2 százalékra. Hosszú távú adósságállományuk 15,8 milliárdról 14,9 milliárd dollárra csökkent az első félévben.
A befektetők által árgus szemmel figyelt előfizetői tábor a streamszolgáltató által előrejelzett egymillióhoz képest 1,54 millióval nőtt március végéhez képest, ez igencsak csigatempónak számít, igaz a pandémia éve véget ért, az akkor felmutatott teljesítmény megismétlése reálisan nem várható el a társaságtól. Most is a délkelet-ázsiai új piacok adták az új előfizetők kétharmadát.
Az előző negyedév 3,98 milliós plusz előfizetőt hozott, akkor ez mélyütést jelentett a piacnak, hiszen a Refinitiv elemzői konszenzusa 6,25 milliós bővülést vetített előre. Azonnal 11 százalékos zuhant is a részvényárfolyam.
Az utóbb egy évben közel 17 millióan csatlakoztak a Netflixhez, jelenleg világszerte 209,17 millióan fizetnek havi rendszerességgel a médiatartalmakért. Méghozzá egyre többet, hiszen az egy előfizetőre eső bevétel – árfolyamhatásoktól szűrten – 4 százalékkal nőtt a negyedévben az áremelésekre visszavezethetően. A cégvezetés hangsúlyozza, hogy a tavalyi év kivételes volt minden területen, a járvány miatt otthonaikba kényszerült emberek számára a filmnézés szerepe felértékelődött és millió szám csatlakoztak a széles körű kínálattal rendelkező szolgáltatók valamelyikéhez.
Most azonban az újonnan érkezettek megtartása az egyik fő cél, s ennek a műsorválaszték szélesítésével próbálnak megfelelni. Ezt szolgálja a tartalomgyártás felfuttatása.
Csak az első fél évben 8 milliárd dollárt költöttek filmekre és sorozatokra, ez 41 százalékkal több az egy évvel korábbinál, igaz, akkor a munkálatokat, forgatásokat több alkalommal is le kellett állítani a járvány miatt.
A Netflixnél a folyó negyedévben az egy felhasználóra eső díjbevétel 5 százalékos növekedésér várják éves összevetésben. továbbá az előfizetői tábor 3,5 milliós bővülését remélik, közelítve ezzel a 2019-es békeévben mutatott dinamikához. Csakhogy a Wall Streeten 5,5 milliós plusszal számolnak a szeptember végén záruló negyedévben, s ez a csalódásuk 1,6 százalékos árfolyamesésben öltött testet a tőzsdezárás utáni kereskedésben.
Hiába a globális piacvezető pozíció, a Netflixnek is egyre sűrűbben kell hátrafelé pillantania, noha a cég határozottan állítja, hogy babérjait nem veszélyeztetik a riválisok, de ez önbecsapás lehet. Figyelmeztető jel, hogy legfontosabb piacán, Észak-Amerikában először csökkent az előfizetők száma, 74 millióan, azaz négyszázezerrel vannak most kevesebben, mint március végén. A fő versenytárs, a Disney+ később ismerteti számait, de legutóbbi adataik szerint másfél évvel indulásuk óta világszerte 103 millió előfizetőre tettek szert, és a kisebb piacokat még meg sem hódították. Ők és az AT&T-hez tartozó HBO Max is jobban jöttek ki a járványból, s ami a filmkínálatuk bővülését illeti, megelőzték a Netflixet, amely most az online játék termékkategória felfuttatásába invesztál, ennek költségeit azonban egyelőre nem terheli rá az előfizetőkre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.