A Netflix második negyedéves bevétele 19 százalékkal, 7,34 milliárd dollárra, üzemi nyeresége 36 százalékkal 1,85 milliárd dollárra gyarapodott az egy évvel korábbihoz képest. A júniussal zárult negyedévre a cégvezetés 7,30 milliárd dolláros bevétellel és 1,44 milliárdos adózott nyereséggel tervezett. Még jobban mutat az adózott eredmény sor, amelyen a tavalyi 720 millió helyén most 1,35 milliárd dollár, azaz duplázás közeli mutató szerepel. Az üzemi marzsot is jelentősen növelni tudták: 22,1 százalékról 25,2 százalékra. Hosszú távú adósságállományuk 15,8 milliárdról 14,9 milliárd dollárra csökkent az első félévben.
A befektetők által árgus szemmel figyelt előfizetői tábor a streamszolgáltató által előrejelzett egymillióhoz képest 1,54 millióval nőtt március végéhez képest, ez igencsak csigatempónak számít, igaz a pandémia éve véget ért, az akkor felmutatott teljesítmény megismétlése reálisan nem várható el a társaságtól. Most is a délkelet-ázsiai új piacok adták az új előfizetők kétharmadát.
Az előző negyedév 3,98 milliós plusz előfizetőt hozott, akkor ez mélyütést jelentett a piacnak, hiszen a Refinitiv elemzői konszenzusa 6,25 milliós bővülést vetített előre. Azonnal 11 százalékos zuhant is a részvényárfolyam.
Az utóbb egy évben közel 17 millióan csatlakoztak a Netflixhez, jelenleg világszerte 209,17 millióan fizetnek havi rendszerességgel a médiatartalmakért. Méghozzá egyre többet, hiszen az egy előfizetőre eső bevétel – árfolyamhatásoktól szűrten – 4 százalékkal nőtt a negyedévben az áremelésekre visszavezethetően. A cégvezetés hangsúlyozza, hogy a tavalyi év kivételes volt minden területen, a járvány miatt otthonaikba kényszerült emberek számára a filmnézés szerepe felértékelődött és millió szám csatlakoztak a széles körű kínálattal rendelkező szolgáltatók valamelyikéhez.
Most azonban az újonnan érkezettek megtartása az egyik fő cél, s ennek a műsorválaszték szélesítésével próbálnak megfelelni. Ezt szolgálja a tartalomgyártás felfuttatása.
Csak az első fél évben 8 milliárd dollárt költöttek filmekre és sorozatokra, ez 41 százalékkal több az egy évvel korábbinál, igaz, akkor a munkálatokat, forgatásokat több alkalommal is le kellett állítani a járvány miatt.
A Netflixnél a folyó negyedévben az egy felhasználóra eső díjbevétel 5 százalékos növekedésér várják éves összevetésben. továbbá az előfizetői tábor 3,5 milliós bővülését remélik, közelítve ezzel a 2019-es békeévben mutatott dinamikához. Csakhogy a Wall Streeten 5,5 milliós plusszal számolnak a szeptember végén záruló negyedévben, s ez a csalódásuk 1,6 százalékos árfolyamesésben öltött testet a tőzsdezárás utáni kereskedésben.
Hiába a globális piacvezető pozíció, a Netflixnek is egyre sűrűbben kell hátrafelé pillantania, noha a cég határozottan állítja, hogy babérjait nem veszélyeztetik a riválisok, de ez önbecsapás lehet. Figyelmeztető jel, hogy legfontosabb piacán, Észak-Amerikában először csökkent az előfizetők száma, 74 millióan, azaz négyszázezerrel vannak most kevesebben, mint március végén. A fő versenytárs, a Disney+ később ismerteti számait, de legutóbbi adataik szerint másfél évvel indulásuk óta világszerte 103 millió előfizetőre tettek szert, és a kisebb piacokat még meg sem hódították. Ők és az AT&T-hez tartozó HBO Max is jobban jöttek ki a járványból, s ami a filmkínálatuk bővülését illeti, megelőzték a Netflixet, amely most az online játék termékkategória felfuttatásába invesztál, ennek költségeit azonban egyelőre nem terheli rá az előfizetőkre.